آخرین اخبار

27. آذر 1402 - 18:41   |   کد مطلب: 27587
دادگاه اداری فرانسه اخیرا اعلام کرده است استفاده از حجاب اسلامی در هنگام تماشای مسابقات فوتبال ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «آوای فامنین» به نقل از رجانیوز، دادگاه اداری فرانسه اخیرا اعلام کرده است استفاده از حجاب اسلامی در هنگام تماشای مسابقات فوتبال ممنوع است. تصمیمی که تعجب و انتقاد بسیاری را برانگیخته است. فرانسه در سال‌های اخیر سیاست‌های ضدحجاب و ضددین بسیاری در پیش گرفته است.

فرانسه به دلیل کشورهایی که به استعمار گرفته بود و سیاست مهاجرپذیر در چند دهه اخیر، جمعیت مسلمان زیادی دارد؛ با این حال اما سیاست‌های ضداسلامی زیادی علیه جامعه مسلمین اعمال کرده است. برای مثال چندی پیش اعلام شد که ورود بانوان مسلمان با استفاده از حجاب به دانشگاه‌های فرانسه ممنوع است. تایمز در مقاله‌ای این موضوع را واکاوی کرده است و آن را مربوط به روحیه آپارتایدی و نژادپرستانه راست‌گراهای فرانسه دانسته است.

خبر ممنوعیت استفاده از حجاب در استادیوم‌ها نیز مورد توجه رسانه‌های فرانسوی و دیگر کشورها قرار گرفته؛ این اقدام اگرچه از سوی رسانه دولتی France24 معمولی و قانونی تلقی شده است اما رسانه‌هایی همچون RFI مورد انتقاد واقع شده است.

رویترز در گزارشی به این تصمیم دولت فرانسه پرداخته است. در این گزارش به نقل از یکی از نمایندگان مجلس فرانسه آمده است: «استفاده از یک نماد دینی هنگام تماشای فوتبال با سکولاریسم مغایرت دارد». رویترز نیز با تکیه بر این نقل قول در مجموع تلاش کرده است این سیاست را توجیه کند. این در حالی است که حجاب به عنوان یک فریضه برای پوشش مسلمانان به حساب می‌آید.

نکته قابل توجه دیگر، همزمانی تصمیم فرانسه با ماه بی‌بند و باری جنسی در جهان است. ماهی که در آن همجنسبازان، کودک آزاران و دیگر منحرفان جنسی در آن اقدام به برگزاری کارناوال‌های مختلف و رقت‌انگیز می‌کنند و آن‌ را «ماه افتخار» نامیده‌اند.

این ماه سالانه بی‌بند و بارانه‌تر و آلوده‌تر برگزار می‌شود و مورد مخالفت مردم کشورهای غربی نیز قرار گرفته است. در این مراسم حتی عده‌ای شعار می‌دادند: «ما برای کودک‌های شما آمده‌ایم». با این حال اما دولت‌های غربی با استدلال آزادی انتخاب به آن‌ها اجازه فعالیت و برگزاری مراسم‌هایشان را می‌دهند.

آنچه مقصود فرانسه و کشورهای مانند او از آزادی است، بی‌بند و باری‌ و رهیدگی مطلق است. از این رو است که آن‌ها با کودک آزاری، میل به رابطه جنسی با حیوانات و روابط در خانواده‌ها می‌توانند کنار بیایند اما استفاده از روسری توسط زن‌های مسلمان برایشان قابل تحمل نیست.

اظهارات مداخل‌ جویانه فرانسه در مسائل ایران در زمان اغتشاشات هنوز سالگرد یک سالگی خود را ندیده است، زمانی که رئیس‌جمهور فرانسه با مسیح علی‌نژاد دیدار می‌کرد و شعار آزادی پوشش می‌داد، اما اکنون در کوچکترین فعالیت‌های اجتماعی نیز نمی‌تواند حجاب را بربتابد.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار