آخرین اخبار

26. آذر 1402 - 15:08   |   کد مطلب: 27584
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادواره شهدای روحانی شهرستان فامنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مفتح، گفت: شهدای گمنام کشورمان نداشتن اسم را از مادرشان فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به ارث برده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی 《آوای‌فامنین》محمدمهدی اسماعیلی در یادواره شهدای روحانی شهرستان فامنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله مفتح گفت: ایشان از پیشگامان نهضت امام بودند و نقش مهمی در جریانات انقلاب ایفا کردند شهید مفتح، بهشتی، باهنر از جمله رجال نهضت امام رحمت الله علیه که از پیشگام در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ایران با ابزار همدردی با شهدای عزیز مقاومت و شهدای غزه که امروز قصه تلخ دوره معاصر شده است و جلوی چشم همه جهانیان و همه مردم دنیا در بهت به سر می‌برند گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایتکار با ددمنشی و خون آشامی به بزرگ و کوچک زن و مرد رحم نمی‌کنند و چه قدر فرزندان خردسال و کودکان چند روزه و چندماهه در آغوش مادران به خواب ابدی رفته‌اند و حیرت جهانیان وقتی بیشتر بیشتر می‌شود که مشاهده صبر این مردم را می‌کنند و کودکان وقتی با مصیبت از دست دادن پدر و مادر روبه رو می‌شوند با عصمت کودکی خود می گویند انالله و اناالیه راجعون درس مقاومت امروز از کودکان غزه به همه دنیا در حال مخابره شدن می‌باشد.

محمدمهدی اسماعیلی اشاره کرد: امروز در کشور عزیز ما به سنت سالیان اخیر تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در حال انجام است و در شورای فرهنگ عمومی کشور روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان شهدای گمنام نامگذاری شده است و شهدای گمنام این نداشتن اسم را از مادرشان فاطمه زهرا به ارث برده‌اند.

وی با تشکر از مردم شهرستان فامنین که روز ۲۷ آذر را برای شهید عالی مقام وحدت حوزه و دانشگاه که از مفاخر بزرگ استان و کشور برای حضرت آیت الله دکتر مفتح چنین جلسه باشکوهی گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: شخصیت‌های دانشمندی مانند دکتر مفتح این دو قطبی را به هم زده و نشان دادند در مکتب اهل بیت که دانش‌های نوین، سنتی و دینی فاصله‌ای وجود ندارد و علم در هر دو فضا چه در حوزه و چه در دانشگاه در خدمت رشد و تعالی، پیشرفت، عمران و آبادانی قرار گرفته است این تفکر قابل احترام است و ایشان نذاشتند این نقار و شکاف ادامه پیدا کند و سنگر دانشگاه را برای خدمت انتخاب کردند و نقش مهمی در جریانات اسلامی در دانشگاه‌ها داشتند و حلقه‌های متعددی از جوانان در کنار هم تشکیل دادند.

وی با اشاره شجاعت آیت الله مفتح افزود: ایشان در سنگر مسجد نیز حضوری شجاعانه و هوشیار داشت و در مسجد قبای تهران شاهد تلاش‌های مجاهدانه این شهید بودیم.

وی بیان داشت: در اولین سال انقلاب دشمنان جمهوری اسلامی این شخصیت عزیز که در صحن علم سکاندار بود را مورد سوء قصد قرار داده و به شهادت رساند و بعد از این واقعه امام راحل عظیم الشان این روز را روز پیوند حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند و همین دوگانگی که دشمنان در حال ایجاد آن بود با خون پاک این دو شهید این دو قطبی را از بین برد و جامعه حوزه و دانشگاهی همسو شد.

وی اظهار داشت: امروز در رأس نهضت رهبر حکیم و فرزانه قرار دارند و رهبری عالی مقام یکی از همین اندیشمندان بود که مهمترین آثار علمی را پدید آوردند و رهبر انقلاب جزء حلقه اندیشمندان و دانشمندانی بودند که با ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها فضای انقلاب را گسترش دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: خون پاک این شهدای عزیز امروز رشد و تعالی جامعه علنی را به دنبال داشته است و کشور ما به وجود دانشمندان متعدد خود علم‌های دنیا را درنور دیده است.

محمدمهدی اسماعیلی عضو هيئت علمی دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: ثمرات وحدت و خون‌های پاک نتیجه‌اش این پیشرفت علمی و اتفاقات شگفت انگیزی است که امروز کشورمان در شاخه‌های مختلف علوم پیشرفت در حال انجام است.

در ادامه يادآور شد: امروز یکی از شخصیت‌های پرورش یافته در مکتب امامین انقلاب مسئولین اجرایی کشور کشور در اختیار دارد و شب و روز در خدمت مردم و ارتقای عقب ماندگی‌ها، در شاخص‌های اقتصادی فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و وجود تفکرهای که سازگار نبودند ضربات سنگینی به نهضت وارد شد و امروز دولت در صدد جبران این کارها با سرعت می‌باشد.

امیدواریم مرحله اول این مجامع در سال آینده در اختیار مردم قرار بگیرد و برای ما اجرای تعهدات برزمین مانده گذشته می‌باشد و ما به دنبال استفاده از ثمرات مردم از طرح‌های عمرانی صنعتی و ... می‌باشیم. در این منطقه که شمال استان همدان است جزء محرومترین مناطق کشور می‌باشد و مردمانی ولایی و اهل بیتی دارد و دارای حداقل امکانات بوده است. این مسیل شکوهمندی که انقلاب اسلامی برای خدمت به مناطق محروم ایجاد کرده است نتیجه‌اش را  به زودی زود می‌بینیم.

وی متذکر شد: فامنین به جهت دارا بودن زیر ساخت هایی همچون حوزه علمیه که به برکت وجود حضرت آیت الله محمدی اتفاق افتاده است، قطب فرهنگی استان است.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: انشاالله تا سال بعد ساختمان ارشاد شهرستان که دارای سالن سینما و آمفی تئاتر و مجموعه‌های دیگر است افتتاح خواهیم کرد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار