آخرین اخبار

21. آذر 1402 - 15:41   |   کد مطلب: 27567
سرپرست اتاق اصناف شهرستان فامنین گفتت: جلسه آموزشی سامانه پایانه های فروشگاهی (مؤدیان مالیاتی) برای صاحبان مشاغل صنفی در سالن اجتماعات کتابخانه شهید مطهری فامنین برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»، علیرضا شاکری در جلسه آموزشی سامانه پایانه های فروشگاهی (مؤدیان مالیاتی) برای صاحبان مشاغل صنفی در سالن اجتماعات کتابخانه شهید مطهری فامنین برگزار گردید خبر داد: ضمن  پرداخت مالیات اصناف و مشاغل، باید ابتدا اظهارنامه مالیاتی ارائه شود و در ادامه با توجه به میزان درآمد و هزینه‌های هر فرد، مبلغی به‌عنوان مبلغ مالیات تعیین می شود و باید در زمان مقرر آن را پرداخت کرد.

سرپرست اتاق اصناف فامنین تصریح کرد: کسب‌وکارهایی که جدیداً شروع به کار کرده‌اند طی مدت حداکثر ۴ ماه از فعالیت، نوع فعالیت و صنف خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند. در غیر این صورت علاوه بر اینکه از جریمه‌های مالیاتی شامل می‌شود، اگر  نوع فعالیت و صنف خود را اعلام ارائه دهند امکان دارد تا طی شرایطی از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند. 

وی افزود : طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب آبان ۱۳۹۸، که از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱ برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی اجرایی می گردد هر فرد مشمول مالیات موظف است برای ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی و اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام کند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار