آخرین اخبار

25. شهريور 1392 - 10:39   |   کد مطلب: 2756
سرگرد ابولفضل برات زاده جواب میدهد
علت دشمنی غرب با انقلاب اسلامی چیست؟/قسمت اول
فرمانده سپاه ناحیه فامنین گفت:سؤال اساسی که در ذهن مردم جامعه ما خصوصا جوانان عزیز با آن همیشه در گیر بوده این است که چرا در طی این سی سال انقلاب،کشورهای غربی بویژه آمریکا لحظه ای دست از دشمنی و عداوت با جمهوری اسلامی برنداشته است؟ریشه و راز این دشمنی و عداوت دایمی در چیست؟

ابوالفضل برات زاده

پیروزی انقلاب در ایران با محتوای اسلامی و باتکیه بر اصول بنیادین آن مصادف با زمانی شدکه کشورهای غربی براساس تفکر لیبرال دموکراسی در اواخر قرن بیستم به سرعت به سمت ماشینی کردن زندگی انسان، دوری و بریدن کامل از معنویت ،دین واخلاق در حرکت بودند.

شاکله اصلی انقلاب کاملا متعارض با اصول حاکم بر نظام سلطه غرب بود،از این رو دشمنی ورویارویی غرب با جمهوری اسلامی از همان آغاز انقلاب به شیوه ها و روشهای گوناگون شروع گردید،

بطوریکه در طول سی سال تاریخ پر افتخار استقرار نظام جمهوری اسلامی درایران، انواع مختلف دشمنی هاو کینه توزیها مانند :جنگ تحمیلی،ترور ،کودتا،تحریک قومیتهاودر سالهای اخیربا ایجاد فضای سنگین تبلیغات روانی و جنگ نرم تمام تلاش خودرادر راستای به شکست کشاندن این حرکت عظیم دارد.

سؤال اساسی که در ذهن مردم جامعه ما خصوصا جوانان عزیز به آن همیشه در گیر بوده بوده این است که چرا در طی این سی سال انقلاب،کشورهای غربی بویژه آمریکا لحظه ای از دشمنی و عداوت با جمهوری اسلامی برنداشته است؟ریشه و راز این دشمنی و عداوت دایمی در چیست؟

به فرموده امام خمینی رحمت الله علیه حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای عظیم آن ازاوجب واجبات است.

این انقلاب بدلیل پافشاری بر اصول اسلام از ابتدا مورد تهدیدات همه جانبه کشورهای استعماری قرار داشته است ، پیچیده ترین و مرموزترین نوع آن حرکت فرهنگی خزنده ای است که با قصد به انحراف کشاندن و براندازی نظام ،با استفاده از قدرت رسانه ای و نفوذ در مجامع بین المللی با هدف تاثیر گذاری در دو حوزه عاطفی و ذهنی مردم هم سطح خواص و هم سطح عمومی مردم در حال عملیاتی شدن است،

دشمنان نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف مادی خویش از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.

حضرت امام رضوان الله علیه،بنیانگذار انقلاب اسلامی به شناخت عمیق خود از چهره واقعی استکبار جهانی ضرورت آگاهی وهوشیاری همه دلسوزان نظام اسلامی را یاد آور شده اند،ایشان در فرازی از فرمایشاتشان در این خصوص می فرمایند:

امروز ما مواجه با همه قدرتها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزی می کنند،برای اینکه این انقلاب را بشکنندو این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابودکنند و این یک تکلیف الهی است.

برای همه که اهم تکلیف هایی ست که خدا دارد،یعنی حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر و او امام عصر (عج) باشد، اهمیتش بیشتر است،برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می کندبرای اسلام. همه انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند،برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.پیامبر (ص) آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متحمل و متکفل شدند و جانبازی ها را کردند، همه برای حفظ اسلام است.

آحاد مردم هر یک تکلیف دارندبرای حفظ جمهوری اسلامی ،یک واجب عینی،اهم مسایل واجبات دنیا و اهم است،از نماز اهمیتش بیشتر است،برای اینکه این حفظ اسلام است، نماز فرع اسلام است.این تکلیف برای همه ماست،هیچ فرقی بین ترک و فارس و عرض می کنم که کجا و کجایی ندارد،سیستانی و بلوچستانی و اینها و این تکلیف برای همه دنیا، در رای واجبات برای همه دنیا واقع شده ،منتها غیر مسلمین چون اعتقاد به اسلام ندارند می گویند خوب اسلام واجب کرده، به ما چه! اما مسلمین که اعتقاد دارند. آن مسلمی که در آفریقاست،حفظ جمهوری اسلامی برایش واجب است،برای اینکه از این جا ممکن استکه یعنی انشاءالله خواهد شد،انعکاسش در همه جا خواهد شدو شده است الان.

مقام معظم رهبری نیز در مقاطع مختلف همه مردم و مسؤولان را به هوشیاری در مقابل تهدیدات و تهاجم سنگین استکبار جهانی آگاه نمودند. ایشان جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی را مکرر تشریح نموده و همه را به آگاهی و مقابله با این ترفند گسترده دشمن فرا خوانده اند،در فرازی از بیاناتشان می فر مایند:

اگر شما ملت و عناصر فرهنگی ،خدای نخواسته بیدار نباشید،صدای فرو ریختن ارزش های معنوی که ناشی از تهاجم پنهان و زیرکانه دشمن است،هنگامی در می آید که دیگر قابل علاج نیست،اینکه کسی بتواند جوانی را در اوج نیروی جوانی فاسد کند،کار مشکلی نیست. بخصوص اگر مفسدین تشکیلاتی هم داشته باشند و الان دشمن دارد این کار را می کند.

تاکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری بیانگر این این نکته است که در مقطع حساس کنونی مهمترین و اصلیترین وظیفه،شناخت ابعاد مختلف تهدیدات دشمن بسیار ضروری است،چرا که بدون شناخت ریشه ها و راز این دشمنی نمی توان موضع درستی اتخاذ نمود،مسلما تلاش برای شناخت ریشه های این دشمنی کمک بسیار زیادی به نوع مواجهه دارد.

ادامه دارد

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار