آخرین اخبار

17. آذر 1402 - 18:15   |   کد مطلب: 27544
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: استاندار همدان نگاه خاص و ویژه‌ای به پروژه‌های اقتصادی در جهان آباد و پتروشیمی ابن‌سینا دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی 《آوای‌فامنین 》معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در جلسه بررسی مشکلات مربوط به منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی ابن‌سینای همدان- فامنین اظهارداشت: همکاری خوبی که در مجمع نمایندگان حادث شده است اتفاقات خوبی در بحث پتروشیمی ابن سینا در حال انجام است.

سید مجید حسینی تصریح کرد: از دستگاه‌های خدمت رسان می‌خواهیم به جد پیگیر مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و سه پروژه در حال پیگیری و احداث در این منطقه باشند.

وی درخصوص تأمین مالی و تزریق سرمایه به شبکه بانکی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در سال گذشته در سه روز کاری مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان مبلغ در استان سپرده گذاری شده است و بعد از آن نیز مبالغ دیگری نیز واریز خواهد شد که به صورت ویژه لازم است در شهرستان فامنین این سپرده گذاری اتفاق بیفتد و مردم شهرستان نیز بتوانند از این موضوع بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: بخش دولتی مانند بخش خصوصی در حال پیگیری امور مربوط به سرمایه گذاری اقتصادی در استان و شهرستان است.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز در این جلسه گفت: دو نکته در این منطقه حائز اهمیت است اول مشکل گمرکی که با پیگیری‌ها در حال حل شدن است، نکته دوم بحث گاز این منطقه که در سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نطر گرفته شده و تجهیزات آن خریداری شده است.

مصطفی حقیقی افزود: مبلغ ۶۰ میلیارد تومان نیز در بحث انتقال پساب در نظر گرفته شده و مطالعات این پروژه انجام گردیده است و امیدواریم سرعت این کار افزایش یابد.

وی ادامه داد: در خصوص برق مقدار ۲ مگاوات برق برای این منطقه تعریف شده و پست ۶۳ مگاوات برای منطقه تعبیه شده که هم‌اکنون ۱۶ مگاوات آماده و قابل استفاده است.

در ادامه امیر آذری مدیرعامل شرکت پتروشیمی ابن‌سینا همدان فامنین نیز در این جلسه گفت: انگیزه بسیار خوبی در پروژه با حضور وزیر محترم ایجاد شده و قدم‌های خوبی در راستای تکمیل و راه اندازی این پروژه اتفاق افتاده است و تفاهم نامه تأمین مالی پروژه با صندوق ملی توسعه صورت گرفته که قرارداد مدیریت طرح با یکی از بهترین شرکت‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اتفاق افتاده است.

وی افزود: مانع‌های موجود از پروژه برداشته شده است و تمدید موافقت نامه‌های اصولی احداث و مجازات محیط زیست و تاسیس صورت گرفته و محقق شده است و بستر لازم فراهم شده است.

وی اضافه کرد: احداث جاده اصلی و پیرامونی جهت دسترسی برای تمام نقاط سایت و احداث ساختمان‌های موقت و استخر جمع آوری آب‌های سطحی انجام شده است.

وی اظهار داشت: همکاری خوبی با این مجموعه در سطح استان و شهرستان در حال شکل گیری است و امیدواریم برخی موانع موجود در پروژه حل شود و اجرای خط انتقال پساب از نیروگاه شهید مفتح به منطقه ویژه انعقاد قرارداد شده و موافقت نامه‌ها و اجرای تأمین گاز پروژه و تسریع در شکل گیری ساختار منطقه ویژه و احداث جاده دسترسی به اتوبان انجام شود.

جلسه بررسی مشکلات مربوط به منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی ابن سینای همدان- فامنین با حضور دکتر حسینی معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دکتر حاجی بابایی نماینده مردم همدان همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی، سید روح الله حسینی فرماندار شهرستان فامنین، دکتر حقیقی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان، دکتر شانیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، مهندس شعبانی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مهندس ملکیان معاون مدیرکل دفتر سرمایه گذاری استانداری، آقای ملکیان رئيس هماهنگی بانک های شرق استان همدان، مهندس آذری مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ابن سینای همدان و جمعی از مسئولین و رؤسای ادارات شهرستان برگزار شد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار