آخرین اخبار

10. آذر 1402 - 10:33   |   کد مطلب: 27502
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تاکید کرد؛
وابسته بودن فرایندهای نظام اداری کشور
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان گفت: در استان فرآیندهایی داریم که مستقل نبوده، به این معنی که تمام اختیارات، در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان متمرکز نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«آوای فامنین » سید محمدرضا میرصفدری پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی معاونین دیوان عدالت اداری با مسئولین دستگاه‌های اجرائی استان اظهار داشت: در نظام اداری در برخورد با تکالیف قانونی مواردی داریم که باید بعضاً حل و فصل شوند.
وی با بیان اینکه فرآیندهای اداری کشور وابسته است، عنوان کرد: در استان فرآیندهایی داریم که مستقل نبوده، به این معنی که تمام اختیارات، در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان، متمرکز نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان با تاکید بر اینکه هیچگونه اختیاری در خصوص اجرای آئین‌نامه‌ها در خصوص تبدیل وضعیت‌های استخدامی نیروها نداریم، اذعان داشت: بعضی اوقات آراء دیوان برای امری صادر شده، قطعی می‌شود و فرآیندی که قوه مجریه برای آن در نظر گرفته این است که من بعنوان یک دستگاه استانی باید با دو الی سه واحد مرکزی، فرآیند را طی کرده تا اجرایی شود.

میر صفدری افزود: همچنین پرداخت حقوق نیروها از طریق خزانه‌داری کل بوده و ما تنها یک واسطه و عامل هستیم، سازمان برنامه بودجه برای پرداخت حقوق‌ها باید تائیده حقوق را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام این وابستگی‌ها از طریق وزارتخانه مربوطه در سازمان اجرایی هم وجود داشته و حتی دسترسی به سامانه هم برای من مدیر امکان پذیر نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان ادامه داد: این موضوعات اگر بتوانند در وزارت خانه‌ها حل و فصل شده و آراء دیوان از این قاعده مستثنی شود، یعنی بنده بتوانم بدون واسطه کارها را انجام دهم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

میر صفدری یادآور شد: دو دهه است که در کشور بحث تمرکز زدایی اجرایی شده اما در این استان چنین کاری را مشاهده نکرده‌ایم.

وی به تفیض اختیار در ادارات تاکید کرد و گفت: تمام این‌ها حدود و اختیاراتی است که در دست وزارت‌خانه بوده و وزارتخانه هیچ اقدامی برای، تفیض اختیار دستگاه‌های اجریی انجام نداده، در واقع مدیر دستگاه، اختیاری برای این موضوع ندارد.
انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار