آخرین اخبار

5. آذر 1402 - 18:12   |   کد مطلب: 27478
 بسیج مکتب عشق، ایثار، خداجویی و حق­طلبی است، بسیج نماد پرکاری و سخت­کوشی و جهاد فی ­سبیل­ الله است.

بسمه تعالی
 سازمان­دهی بسیج یکی از نوآوری­های امام بزرگوار بود.
مقام معظم رهبری (مدظله ­العالی)

۴۵ سال پیش در چنین روزی (5 آذرماه ۱۳۵۸) نهال بالنده بسیج توسط امام راحل عظیم­ الشأن (قدس ­الله نفسه­ الزکیه) غرس گردید این شجره طیبه در طول بیش از 4 دهه تبدیل به درختی بلند بالا و تنومند با شاخه­ های متعدد و پر ثمر شد.

 بسیج مکتب عشق، ایثار، خداجویی و حق­طلبی است، بسیج نماد پرکاری و سخت­کوشی و جهاد فی ­سبیل­ الله است، بسیج مظهر ساده زیستی و پاک­دستی و قناعت است، بسیج تجلی‌گر کار مجاهدانه، مؤثر و خدمت صادقانه به مردم در عین گمنامی و بی­نام و نشان بودن است.

  بسیج اساساً یک فرهنگ پویا و بالنده است که هر آن کس که به این فرهنگ الهی و انسانی آراسته باشد از یک­سو جلب رضایت حق­ تعالی را به عنوان اصلی­ ترین هدف مد نظر قرار داده و از سوی دیگر پیوسته بر مدار مردم­داری حرکت نموده و دغدغه حل مشکلات آنان را در مقاطع گوناگون در نظر دارد.

بسیج در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب «اگر حضور بسیج مستضعفین در 8 سال دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود».

به فضل خداوند متعال بسیج در زمینه­ های مختلف و در میان اقشار گوناگون مردم گسترش یافته است که از جمله می­توان به بسیج دانش­ آموزی، طلاب، پزشکی، خواهران، ادارات، اصناف، هنرمندان، ورزشکاران و ... اشاره نمود که هر یک در زمینه­ های مرتبط منشأ خدمات فراوانی هستند.
همچنین به تشکیل بسیج سازندگی باید اشاره نمود که به حق ابتکار ارزشمندی بوده است این مجموعه بحمدالله توانسته در قالب گروه­های جهادی به یاری محرومین و مستضعفین در نقاط مختلف شتافته و در جهت محرومیت­ زدایی گام­ های مؤثری بردارد.

اینجانب فرصت را مغتنم شمرده به روح بلند شهدای بسیج از ابتدا تاکنون درود فرستاده و این مناسبت را به همه بسیجیان عزیز در گستره شهرستان شهید پرور فامنین بویژه خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان صمیمانه تبریک و تهنیت می‌­گویم و توفیق روزافزون عزیزان بسیجی را در جهت تحقق هرچه بیشتر آرمان­های امام راحل عظیم­ الشأن و مقام معظم رهبری از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

سرهنگ دوم پاسدار هادی ربانی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیح فامنین

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار