آخرین اخبار

28. آبان 1402 - 10:37   |   کد مطلب: 27427
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از افتتاح یک‌هزار و ۳۱۳ پروژه سازندگی با اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»   سردار مظاهر مجیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته بسیج و رشادت و ایثار بسیجیان در طول حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: کشوری که تحت لوای تفکر بسیجی و فرهنگ مقاومت حرکت کند چشم طمع جهان‌خواران و نظام سلطه نیز از آن دور خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امام راحل با تدبیر ایجاد بسیج زمینه دفاع از کشور و رشد آن در ابعاد مختلف به دست خود مردم را مهیا کرد گفت:‌ هر جا فرهنگ بسیجی در کشور جاری و ساری بوده کارها با مجاهدت و رویکرد اخلاص به نتیجه رسیده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان شعار امسال هفته بسیج را «بسیج امید ملت ایران» عنوان کرد و با اشاره به آغاز این هفته از ۲۹ آبان با عنوان «بسیج، جهاد خدمت و سازندگی» افزود: روزهای دیگر این هفته پرغرور به ترتیب «بسیج، پیشرفت، عزت و افتخار»، «بسیج، ولایت‌باوری، انقلاب و تمدن‌ساز»، «بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت»، «بسیج، ایمان، بصیرت و انتظار»، «بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر» و «بسیج، دفاع، امنیت و اقتدار» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ما در استان بر اساس سند اعتلای بسیج پیش می‌رود از راه‌اندازی ۱۱ قرارگاه اصلی خبر داد و آنها را شامل قرارگاه دفاعی امنیتی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت، علم و فناوری، سازندگی و محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی، تحقق و جذب نیرو، تعالی سازمانی، اردویی راهیان نور و قرارگاه تعالی زن و بنیان خانواده عنوان کرد.

 آبرسانی به ۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار

مجیدی با بیان اینکه در هفته بسیج ۴۴ عنوان در قالب ۵۵۰ برنامه اجرایی خواهد شد، توجه به محرومیت‌زدایی را یکی از فعالیت‌های اثرگذار در مجموعه بسیج عنوان کرد و گفت: طی دو سال اخیر بسیج سازندگی با همکاری دستگاه‌های دولتی فعالیت‌های اثرگذاری در این زمینه داشته است.

وی از افتتاح یک‌هزار و ۳۱۳ پروژه سازندگی با اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و تصریح کرد:‌ پروژه‌های آبرسانی طی این هفته با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی و تامین آب برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: در این بخش آبرسانی به ۹۸ روستا از ۱۶۰ روستای استان انجام شده و عملیات آبرسانی به ۲۰۰ روستا نیز در دست اقدام است.

احداث ۷۲ مجموعه ورزشی

وی مرمت گلزارهای شهدا، احداث و مرمت مساجد و مدارس، ساخت خانه عالم و مجموعه ورزشی به تعداد ۷۲ مورد را از دیگر اقدامات این هفته دانست و با بیان اینکه این پروژه‌ها ۸۲۰ مورد است اظهار کرد: در زمینه ایجاد راه و آسفالت مسیرهای مواصلاتی نیز چهار پروژه بزرگ اجرا شده است ضمن اینکه در زمینه احداث پل‌های روستایی نیز به تعداد ۱۷ مورد ورود داشتیم.

مجیدی بازسازی قنوات را یکی از پروژه‌های شاخص در استان عنوان کرد و با بیان اینکه در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان‌های رزن و کبودراهنگ و رضایتمندی مردم بودیم خواستار توجه به این مهم شد.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترک اعتیاد معتادان متجاهر به همراه مهارت‌آموزی آنها نیز اردوگاه کوثر نهاوند با ظرفیت ۲۰۰ نفر ساخته شده است تصریح کرد: درصدد افزایش ظرفیت این مرکز به ۴۰۰ نفر هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری نمایش اقتدار بسیجیان در روز جمعه هفته جاری خبر داد و گفت: میقات صالحین و  پیاده‌روی خانوادگی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

وی  در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری تجمع حمایت از کودکان مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد: این رژیم کودک‌کش بزرگترین اقدامات غیرانسانی را در طول تاریخ انجام داده و حتی به بیمارستان‌ها، زنان و کودکان بیگناه و خبرنگاران نیز رحم نکرده است.

انتهای خبر/.

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار