آخرین اخبار

19. آبان 1402 - 23:32   |   کد مطلب: 27377
‌پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، سران کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهای مسلمان منطقه رفتار دوگانه‌ای نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی داشته‌اند.

به گزارش آوای فامنین، دولت ترکیه، شریک دزد و رفیق قافله در جنگ غزه است:  ‌از طرفی سران این کشور بمباران و قتل‌عام مردم بی‌گناه غزه را محکوم می‌کنند اما از طرف دیگر حاضر به قطع روابط اقتصادی و سیاسی با اسرائیل نیستند.

 ‌در روزهای گذشته وزیر خارجه آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی وارد ترکیه شد و برخی رفتارهای سران سیاسی ترکیه در برخورد با او در رسانه‌ها جنجالی شد.

برخورد سرد وزیر خارجه ترکیه با «بلینکن» و عدم دیدار اردوغان با او چنان در فضای رسانه‌ای ترکیه بزرگ شد که گویی اقدام بزرگی در مخالفت با جنایات اسرائیل انجام داده‌اند.

اما در پس پرده علاوه بر این که ترکیه متحد اصلی آمریکا در منطقه و عضو دائمی ناتوست، همین حالا روابط بسیار گسترده‌ای با رژیم صهیونسیتی دارد.

 ‌در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از نفت اسرائیل از مسیر خط لوله باکو-تفلیس-جیهان تامین می‌شود که تحت مدیریت آذربایجان و ترکیه است.

همچنین در مجموع ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی و سوخت کشتی که معادل حدود ۲۵۰میلیون دلار است از ترکیه به اسرائیل صادر می‌شود.

انتهای خبر/. 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار