آخرین اخبار

19. آبان 1402 - 14:26   |   کد مطلب: 27375
امام جمعه شهرستان فامنین در  نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته اخیر گفت: یکی از مصادیق تقوا این است که انسان به نیاز نیازمند و سوال کننده و کسی که ما را صدا می‌زند و به ندای مظلوم جواب دادن است و نسبت به یک ستم دیده بی تفاوت نباشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی 《آوای فامنین》حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری امام جمعه شهر فامنین در خطبه دوم گفت: در روایت آمده است اگر انسان بشنود صدای مردی که صدا می‌زند؛ ای مسلمین به داد ما برسید و اگر انسان جواب آن منادی را ندهد این شخص مسلمان نیست و مگر می‌شود مسلمانی صدای برادر دینی خود را بشنود ولی بی تفاوت باشد.

غفاری بیان داشت: مردم شریف غزه مورد ستم واقع شده‌اند و به کمک ما نیاز دارند و ای کسانی که می‌توانید کمک کنید از کمک کردن به برادران دینی خود دریغ نکنید.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که لازم است اشاره شود می‌بینیم در کشورهای اسلامی دولت‌مردان و سیاست‌مداران بیانیه می‌دهند و محکوم می‌کنند و درخواست داریم از دولت‌مردان منطقه و کشورهای اسلامی فقط در قالب بیانیه متوقف نشوید و به میدان بیایید و محکومیت رژیم صهیونیستی را در میدان ثابت کنید.

وی اظهار داشت: همه دولت‌ها باید بیدار شوند و آنها که ادعای حقوق بشر می‌کنند کجا هستند که ببینند چه جنایاتی در حال رخ دادن است. اسنادی که جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی را نقض جدی کنوانسیون چهارم ژنو را ثابت می‌کند عبارتند از اول محاصره غزه، حمله به غیرنظامیان، ماده ۸ اساسنامه رم که تاکید می‌کند از جمله حملات عمدی بی رویه و نامتناسب به غیر نظامیان محکوم است و دادگاه کیفری بین المللی باید ورود پیدا کند.

نماینده ولی فقیه فامنین اضافه کرد: در این عرصه میدان مبارزه با رژیم منحوس صهیونیستی طوفان الاقصی طوفان به پا کرد و عزیزان‌مان در غزه توانمندی خود را به رخ دشمن کشیدند و نشان دادند این توان نظامی مردم فلسطین در عرصه بازدارندگی نیست و حرکت اینها تهاجمی است و دشمن نمی‌تواند دوام بیاورد و قطعا در مقابل نیروهای مقاومت کم توان شده است.

وی گفت: نکته قابل توجه دیگر نبرد در فاصله صفر می‌باشد و مورد هجمه قرار دادن تانک‌های اسرائیل با فاصله خیلی کم و از بین بردن آنها و دشمن با این حرکات به بن بست رسیده است و طوفان الاقصی جنگ راهبردها می‌باشد و راهبردهای رژیم صهیونیستی در مقابل راهبردهای جبهه مقاومت شکست خورده است.

وی متذکر شد: شبهاتی در بعضی شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند که چرا در غزه طوفان الاقصی را شروع کردند اولا" این حق مردم فلسطین است که غاصب را از مملکت خود بیرون کند، دوما" جوانان عزیز جسارت‌ها و جنایت‌هایی که بر علیه مردم در فلسطین شد.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری گفت: مناسبت این هفته روز چهارشنبه ۲۴ آبان روز بزرگداشت آیت الله علامه سید محمدحسین طباطبائی است و کتاب تفسیر المیزان که در همه عرصه‌ها از این کتاب نکاتی احصاء می‌شود و از جوانان عزیز می‌خواهم این کتاب را مطالعه کنید و از این کتاب تأثیرگذار بهره و لذت ببرید و این روز را روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری کرده‌اند و این روز را تبریک و از همه کتابداران شهرستان تشکر و قدردانی می‌کنیم و به جوانان توصیه می‌کنم با کتاب مأنوس باشند و کتابخوانی غفلت زدایی می‌کند و برای مطالعه هیچ چیز جای کتاب را نمی‌دهد.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار