آخرین اخبار

12. آبان 1402 - 17:01   |   کد مطلب: 27350
امام جمعه شهرستان فامنین گفت: ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی، بیداری دانش آموزان و دفاع از ارزش‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی 《آوای فامنین》حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری با مرور اتفاقات روز ۱۳ آبان اشاره به سه رویداد مهم تاریخی کشور ایران در سه دوره مختلف رخ داده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فامنین گفت: رویداد روز ۱۳ آبان روز مظلومیت و غربت امام امت، حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بود که منجرب تبعید ایشان در سال ۱۳ آبان ۱۳۴۳ از ایران به ترکیه گردید.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: قرار داد کاپیتولاسیون قراردادی بود که به آمریکایی‌های مقیم در ایران اجازه داده شد بود تا مصونیت قضایی را داشته باشند، یعنی آنها از پیگرد قضایی در صورت ارتکاب جرم معاف می‌شدند و همچنین از پرداخت کلیه عوارض شخصی مالی و مملکتی معاف بودند. که‌ امام ملت ایران دراعتراض به این قرارداد محکوم به تبعید به کشور ترکیه گردید. تبعید امام راحل به ترکیه موجب شروع و شعله‌ور شدن قیام و جبهه انقلاب علیه آمریکا و حکومت پهلوی شد از همان روز این شعله فروزان انقلاب دنیا روشن ساخت.

غفاری بیان داشت: رویداد دوم ۱۳ آبان، روز مقاومت خونین و فداکارانه دانش‌‌آموزان معترض به حکومت پهلوی و قربانی شدن آنها در سال ۱۳۵۷ بدست رژیم پهلوی بود. رویداد سوم در سال ۱۳۵۸ بدست دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام بود که موجب تسخیر لانه فساد، لانه جاسوسی که بزرگترین جنایتهای دنیا را علیه ایران عزیز انجام داده بودند، شد.

وی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یک رخداد مهم در کشور ما به حساب می‌آید؛ چرا در این واقعه نشان دهنده‌ی یک رسوایی و روز لذت دشمنان اسلام به شمار می‌آید. پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران مدارک و اسناد مهم که نشانگر خیانت‌های تاریخی آمریکا علیه ملت مظلوم ایران بود بدست دانشجویان افشا شد و چهره جنايتکار آمریکای خونخوار روشن گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری در پایان با همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه گفت: این ثمره انقلاب اسلامی ایران است که باعت شده تا ملت های مسلمان دنیا بیدار شوند و در مقابل ظلم قد علم کنند. انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار