آخرین اخبار

9. آبان 1402 - 10:33   |   کد مطلب: 27332
ملی پوش والیبال نشسته، زهرا نجاتی عارف موفق به کسب مدال نقره مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» به دنبال موفقیت زهرا نجاتی عارف و کسب مدال نقره مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین با این ورزشکار به گفتگو پرداختیم.

خودتان را معرفی بفرمایید؟

زهرا نجاتی عارف متولد

متولد چه سالی هستید؟

متولد سال ۱۳۷۳

از چه سالی ورزش را شروع کردید؟

من نزدیک ۱۳ ساله که ملی پوش والیبال نشسته هستم و از استان همدان و کلا از سالی که شروع کردم، به تیم ملی دعوت شدم. خودم از قبل والیبال بازی می‌کردم، والیبال نشسته رو به محض اینکه شروع کردم وارد تیم ملی شدم، با یه برنامه‌ی استعدادیابی به ملی جوانان دعوت شدم و تمریناتم را انقدر پیگیر بودم که در تیم ملی ماندگار شدم.

مشوق اصلی شما چه کسی بوده؟

خانوادم، مخصوصاً پدرم چون خودشان هم والیبالسیت هستند، به غیر از مربیانم که زحمت کشیدن، من بیشتر اوقات با پدرم تمرین می‌کنم.

در طول دوران ورزشی چه عناوینی کسب کردید؟

از نظرملی اگه بخوام بگم امسال سومین‌دوره است که من مدال نقره پاراآسیایی می‌گیرم(هر چهار سال یکبار مسابقات آسیایی و پاراآسیایی برگزار می‌شود) و مدال مسابقات قهرمانی آسیا، آسیا اقیانوسیه را گرفتم. از لحاظ کشوری، این ۱۲ سالی که من بازی کردم هر سال لیگ برتر یا با استان همدان یا با مثلا تیمای باشگاهی مثل ذوب آهن،سپاهان توانستم مقام کسب کنم.

برای اولین بار تیم ما، تیم والیبال نشسته چه در رشته‌های تیمی سالم‌ها و چه در رشته‌های جانبازان و توانیابان اولین تیمی بود که به مسابقات المپیک و پارالمپیک راه پیدا کرد و در اولین حضور در ریو ۲۰۱۶ توانستیم مقام پنجم را کسب کنیم.

بهترین خاطره‌ ورزشی‌تان را بگویید؟

به نظرم بهترین خاطره‌ ورزشی برای همه‌ ورزشکاران کسب مدال است، اگه بخواهم  بهترین خاطره را بیان کنم، با این که در پارالمپیک پنجم شدیم و مقام کسب نکردیم ولی به نظرم رفتن به المپیک آرزوی هر ورزشکاری هست و جز بهترین خاطرات می‌ماند.

اگه دوباره بخواهید ورزشی انتخاب کنید همین رشته را انتخاب می کنید؟

قطعاً،  من علاقه خیلی زیادی به والیبال دارم و به خاطر اینکه در این رشته ورزشی موفق بودم و مدال‌های زیادی هم دارم قطعاً همین رشته را انتخاب می‌کردم.

مهم‌ترین عامل موفقیت شما چیست؟

پدرم و خانواده‌ام

مسابقات چگونه برگزار شد؟

مسابقات خیلی خوب بود،  امسال سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بود که بنده حضور داشتم و حتی می توان کیفیت برگزاری این مسابقات را از المپیک بهتر دانست و گفت:واقعاً چین همیشه یکی از بهترین برگزار کننده‌های مسابقات است و میزبانی خیلی خیلی خوبی دارد و همه چیزخوب بود و خیلی دوس داشتیم که رنگ مدال ما طلایی باشد اما باید بدانیم که چین در این رشته ورزشی سردمدار است و حرفی در دنیا برای گفتن دراد چرا که قهرمان چندین ساله در پارا المپیک و بازی های آسیایی، همچنین جهان بوده است.

چین در این رشته ورزشی بسیار توانمند و فعالیت می کند و  از نحوه میزبانی‌ آنها مشخص بود که تیم‌های ورزشی  از پایه خیلی قوی و محکم هستند، ورزشکاران این کشور قدرتمند شاید بدون تمرین هم بتوانند سالهای سال روی سکوهای قهرمانی دنیا بدرخشند چرا که آمادگی بالایی دارند.

ورزشکاران چین مدام با تیم‌های اروپایی و آمریکایی در اردو هستند و مهارت های خود را محک می زنند و به مسابقات تدارکاتی مدام اعزام می شوند ولی در کشور ما   با همین امکانات کمی که در اختیار داریم بدون شک ورزشکاران خوش درخشیدند چرا که نائب قهرمانی هم قابل توجه است و باید به امید روزی که رنگ مدال هایمان طلایی شود تلاش کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار