آخرین اخبار

8. آبان 1402 - 14:17   |   کد مطلب: 27330
حاج کریم مطهری فرمانده گردان غواصان استان همدان:
مظلوم‌ترین شهیدان دفاع مقدس غواصان هستند
فرمانده گردان غواصی در سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و یادواره شهدای دانش آموزی در مسجد جامع ماماهان خاطره گویی کرد.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی «آوای فامنین» سالروز شهید حسین فهمیده و شهدای دانش آموز منطقه در مسجد جامع ماماهان با خاطره گویی از طرف فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

 

در این مراسم با حضور فرماندار و معاون برنامه‌ریزی و عمرانی، پاسداران ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و حوزه مقاومت سیدالشهداء علیه السلام، مدیران، معلمان و دانش آموزان حضور داشتند. دانش آموزان هنرستان امام علی علیه السلام، مدرسه راهنمایی شهید باهنر و دبستان ۱۳ آبان با حضور خود در این مراسم از رهنمودهای شهدای دانش آموز بهره مند شدند.

 

در این مراسم حاج آقای سپهری امام جماعت مسجد جامع ماماهان ضمن خیرمقدم گویی خدمت مهمانان و دانش‌آموزان حاضر در جلسه، گفت شهید محمدحسین فهمیده هم مثل شما دانش آموزی بیش نبود که جان خود را فدای این کشور کرد و درس بزرگی به جهانیان داد که کشور ایران پر از جوانان و نوجوانان غیرتمند است.

 

 فرمانده غواصان گفت: شهدای غواص از مظلوم­ترین شهیدان دوران جنگ بودند چرا که در هر درگیری باید یک موضع خاص داشته باشند، اما در آب برای رزمندگان جان‌پناه و سنگر وجود نداشت و نمی‌توانستند از این سنگر به آن سنگر پناه بگیرند و در آب بودند و جابجایی هم در آب وجود نداشت و اگر هم باشد خیلی از کمتر خشکی است، در آن‌سو هم عراقی‌ها با سلاح ها و امکانات زیاد مسلح بودند پس جنگ بین ما و عراقیها نابرابر بود.

 

وی افزود: یکی از افراد و همرزمان بنده امیر جلالی  بود از ناحیه سر تیر خورد و شهید شد، یکی دیگر از همرزمانم برادر عمادی بود خودش را روی خورشیدی‌ها انداخته بود و قسم می‌داد که بیایید از روی من رد شوید و او هم شهید شد. با این وجود همرزمان بنده توانستند با حجم آتش و نابرابری بودن زیاد موقعیت دشمن و خط دشمن را بشکنند و به کانال‌ها و خاک‌ریز عراقی‌ها برسند.

 

وی ادامه داد: خاطرم هست که پیکر  یک از شهیدان به نام مسعود مرادی در خاکریز عراقی‌ها تنها افتاده بود و چندتا جنازه عراقی‌، که مرادی تنهایی به آن‌ها شلیک کرده بود در اطرافش افتاده بود. متأسفانه با  امکانات کمی که ما داشتیم محور‌های دیگر خط شکسته نشده بود و جا‌های دیگر خط که شکسته شده بود، فاصله زیادی داشتیم و نتوانستیم با هم یکدست شویم، در نهایت فرماندهان ارشد ما دستور قطع را عملیات صادر کردند و تعداد زیادی از غواص‌ها برنگشتند و شهید و اسیر شدند.

 

وی گفت: در یک جنگ وقتی یک عملیات گسترده شکست می‌خورد، تا مدت‌ها ساماندهی و سازمان‌دهی آن‌ها وقت می‌خواهد و نمی‌توانند حرکتی کنند. پس عراق­ها فکر کردند که ضربه مهلکی به ما زده­اند، اما با تدبیر و طراحی فرماندهان، ظرف کمتر از ۱۵ روز تمام نیروها دوباره ساماندهی شدند و عملیات کربلای ۵ در شلمچه را انجام دادند و یک ضربه مهلک و جانانه‌ای به بدنه نظامی عراق وارد شد و دیگر حساب دست عراقی‌ها آمد.

 

حاج کریم مطهری ضمن تقدیر از حاضران در جلسه به دانش آموزان یادآور شد که با خواندن درس و مطالعه آینده را در دست بگیرند و آیند ساز برای کشور ایران باشید.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار