آخرین اخبار

7. آبان 1402 - 16:49   |   کد مطلب: 27327
با توجه به آغاز فصول سرد و بارشی و به منظور ارزیابی و تمرین‌های تخصصی و پاسخگویی به حوادث احتمالی، توان افزایی و ارزیابی ۱۰ تیم عملیاتی آقایان هلال احمر استان به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان همدان در اردوگاه نصر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین»، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان؛ فضل‌الله کلهری معاون امداد و نجات هلال احمر استان گفت: نجاتگران در این مانور با تجهیزات انفرادی و گروهی به اجرای تمرینات آمادگی جسمانی و پیاده روی صبگاهی، برپایی اسکان اضطراری، آموزش و کار با تجهیزات موتوری و لجستیکی و تخلیه آب با موتورهای روبین زیر نظر کارشناسان پرداختند که در همین راستا چالش‌ها و ظرفیت‌های تیم‌های امدادی مورد ارزیابی و در خصوص کمبودها و نیازها در حوزه عملیات احصا شد.

وی با اشاره بر اجرای طرح‌های ارتقای آمادگی تیم های عملیاتی در مواجهه با حوادث تاکید کرد و افزود: مخاطرات و بلایای طبیعی قابل پیش‌بینی نیستند اما با اجرای مانور، آموزش و پیشگیری می‌توان خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش داد و باید تلاش کنیم که با برگزاری برنامه‌های مختلف، آمادگی مقابله با حوادث طبیعی افزایش یابد.

کلهری اضافه کرد: پیش از بحران و اضطرار، نیاز است امکان سنجی و تهیه بانک اطلاعاتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوان از امکانات این بخش در مواقع بحران استفاده کرد.

لازم به ذکراست تیم اعزامی ازشهرستان دردوآیتم اسکان و کار با تجهیزات تخلیه آب موفق به کسب مقام اول استان شد.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار