آخرین اخبار

5. آبان 1402 - 16:24   |   کد مطلب: 27320
حجت الاسلام و المسلمین غفاری در خطبه نماز جمعه این هفته دو مسئله را بیان کرد: نبرد طوفان الاقصی در فلسطین و همت مسئولین استانی و شهرستانی در فامنین

خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فامنین به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا غفاری 5/8/1402

به گزارش آوای فامنین نماینده ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه شهر فامنین این هفته به دو مسئله مهم اشاره داشت:
مسئله اول فلسطین و غزه است که با نبرد بزرگ طوفان الاقصی و تاریخ ساز برای صاحبان اندیشه و فکر لازم است، از مسائل جهانی و به روز دنیا است.

نبرد طوفان الاقصی و تاریخ ساز در سه بند قابل تحلیل است:
بند اول: تصویری سازی و تبیین نسل کشی رژیم منحوس صهیونیستی است، که به صورت هدفمند کودکان و زنان بی دفاع غزه را به خاک و خون می کشند و قتل عام می کنند. علی الخصوص بیمارستان المعمدانی که انزجار مردم مسلمان دنیا را فراهم کرده است.

وی گفت: حمله به بیمارستان المعمدانی از لحاظ روابط بین الملل محکوم است، این حرکت نتانیاهو باعث شد تا چهره غرب و حامیان آنها از جمله اسرائیل جنایتکار و امریکا خونخوار برای دنیا بار دیگر شناخته شود و قدمهای موثری برای تبیین این جنایات بی شرمانه باید برداشته شود.

غفاری افزود: سکوت‌ معنادار برخی از دولت‌های غربی و جوامع بین المللی قابل قبول نیست بعضی از آنها به بیانیه‌های ضعیف یا بی محتوا اکتفا کرده اند.

وی ادامه داد: اگر این جنگ بین فلسطین و غزه ادامه پیدا کند چهره غرب برای مردم دنیا و حمایت حامیان بی دریغ مدعیان حقوق بشر آمریکایی و اسرائیلی به جهانیان شناخته می‌شود، سازمان ملل از مردم بی دفاع فلسطین حمایت و دفاع کند.

بند دوم: سطح راهبردی این این نبرد هست، که ما نباید غافل باشیمف این نبرد بین فلسطین و رژیم کودک کش یک دفاع مشروع بوده و دفاع از حق قانونی و فقهی خود برای پس گرفتن سرزمین مادری از غاصبگران است.

وی در ادامه بند دوم گفت: برخی از مردم نباید در حاشیه باشند کم لطفی کند تا دشمن شاد شویم چرا که این نبرد حق مسلم فلسطین است و برای دفاع از حقوق بشری خود که 75 سال در دست رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارد به جنگ پرداخته است.

بند سوم : تحلیل تمدنی این واقعه است، همانطور که رهبر عالی قدرمان فرموده است، در دنیا نسل جدیدی در حال شکل گیری است. پس دید ما باید وسیع باشد چرا که نظم دو قطبی جهان در حال تقسیم شدن به نظم چند قطبی و گفتمان مقاومت شده است و باز هم این موضوع قابل تبیین و تحلیل برای دنیا است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) ما می‌گوییم انقلابمان را می‌خواهیم صادر کنیم، بیان داشت : این نظم چند قطبی و گفتمان مقاومت نتیجه و ثمره انقلاب، خون شهیدان ازجمله سردار سلیمانی و سردار همدانی، شهیدان و جانبازان کشور مقدس ایران اسلامی است.

این نکته در اینجا قابل قبول است چرا که نشان آن در تجمعات بی نظیر ضد امریکایی و اسرائیلی در داخل و خارج اللخصوص در کشورهای اروپایی و مرکز آمریکا برای مظلومیت مردم فلسطین شکل گرفته است.

وی با تکیه بر فرمایشات رهبر انقلاب که اسرائیل رو افول است گفت: نبرد طوفان الاقصی گرد و غبار را از نظرات انسانها کنار زده و امروز روز بیداری ملت هاست. این نبرد یک استراتزی بود که چهار اصل تهاجمی رژیم صهیونیستی را به هم ریخت و باعث نابودی رژیم جنایتکار کودک کش و آمریکا خونخوار خواهد بود.

مسئله دوم خدمت مسئولین استانی و شهرستانی به مردم ولایتمدار شهرستان فامنین است، از نمایندگان و مسئولین استانی و شهرستانی در خواست می‌شود، توضیح بدهند که چه کاری انجام دادند و در خواست مردم را تا چه حد اجرا کردند.

برخی از پژوه‌های در حال اجرا در شهرستان فامنین به مبدا تاریخ تبدیل شده‌اند: از جمله ایستگاه راه آهن.
در قیامت باید مسئولین پاسخ دهند که چرا کم کاری کرده‌اند و در راه اندازی این پروژه ها چیکار کرده اند.

انتهای خبر/ ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار