آخرین اخبار

2. آبان 1402 - 14:13   |   کد مطلب: 27307
فرماندار فامنین گفت: ترویج و آموزش مهمترین اقدام برای تغییر الگوی کشت و پایه تغییر در طرح های کشاورزی است.

به گزارش آوای فامنین، سید روح‌الله حسینی در برنامه پنجمین کاروان ترویجی بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه، سایت جامع الگویی(تولیدی-ترویجی) کشاورزی حفاظتی( طرح امنیت غذایی)، با تقدیر از اهتمام ویژه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  افزود: هرچه راهکارهای بهره وری را یاد بگیریم سود ما بالا می رود و  نیاز است به دنبال آموزش بهره وری باشیم وی با تقدیر از حضور کشاورزان که با دقت بالا در این نوع برنامه‌ها حضور یافته‌اند،

 

ادامه داد: در کشت دیم به دنبال سود هستیم و بدون تردید اگر اصول آموزش را مدنظر قرار دهیم محصولات کیفی تر شده و خسارت کاهش می یابد و لازم است حضور کشاورزان در این مراسمات تداوم داشته باشد.

 

فرماندار فامنین تصریح کرد: در تغییر الگوی کشت کاهش مصرف آب در کنار تنوع محصول اهمیت دارد و اگر این اتفاق با همراهی کشاورزان به بهترین شکل رخ دهد، بهره‌وری به سود کشاورز و مردم خواهد بود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: ملزم به حفاظت از منابع آبی و خاکی هستیم و بهره وری به معنی استفاده درست از آب و خاک و نیرو و به دست آوردن بیشترین محصول با بهترین کیفیت، بهترین راه حفاظت است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط آبی منطقه راهکاری به جز تغییر الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه‌ای، جهش تولید دیمزارها و افزایش بهره‌وری نداریم.

 

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: شرایط برای انجام این اقدامات در شهرستان با حمایت استاندار جهادی و رئیس سازمان کشاورزی و مدیران شهرستان فراهم است و کشاورزان در این مسیر حمایت می‌شوند.

 

در ادامه مهندس خزائی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این برنامه گفت: دنبال دیم کاری اصولی هستیم و انتظار داریم کشاورزان عزیز از نکات ارائه شده در این کاروان ها بهره‌برداری لازم را داشته باشند زیرا اجرای موارد آموزش داده شده باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی می شود.

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار