آخرین اخبار

30. مهر 1402 - 10:53   |   کد مطلب: 27293
وزارت آموزش‌ و پرورش: مشکل کلاس‌های درس بدون معلم دوره ابتدایی در تمام استان‌ها حل شد و از ظرفیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، معلمان بازنشسته و معلمان جدیدالورود استفاده شد.

به گزارش آوای فامنین، مسئله "کمبود معلم" برای چندمین سال متوالی، مهر امسال نیز مشکل کلاس‌های درس بدون معلم را در برخی مدارس رقم زد و با رشد جمعیت دانش‌آموزان و افزایش بازنشستگی‌ها، آموزش‌وپرورش برای تأمین معلم به نقطه سخت رسیده است.

امسال روند برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و تأخیر در اعلام نتایج، مشکل کمبود معلم را تشدید کرد.

در حالی که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود 75 هزار معلم جدید از طریق دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر و ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس کشور شوند اما همچنان در آخرین روزهای مهر برخی مدارس دولتی کشور نتوانستند از وجود معلمان جدید بهره‌ ببرند.

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، «12588 دبیر و 2400 هنرآموز با برگزاری آزمون استخدامی وارد دبیرستان‌ها و هنرستان‌های کشور می‌شوند همچنین 10 هزار و 780 ظرفیت آزمون آموزگاری باقی مانده بود که برای آن مرحله تکمیل ظرفیت برگزار شد و تا دو هفته آینده این افراد وارد دبستان‌های کشور خواهند شد.

وی همچنین درباره جذب مربی پرورشی در مدارس هم گفت: اطلاعیه جذب 11 هزار مربی پرورشی در مدارس هم به‌زودی منتشر خواهد شد».

با به‌کارگیری معلمان جدید، استفاده از معلمان بازنشسته و دانشجو معلمان همچنین افزایش جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مدارس دولتی، مشکل کمبود معلم رفع شده است.

انتهای خبر /.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار