آخرین اخبار

22. مهر 1402 - 11:29   |   کد مطلب: 27250
یادآوری جانفشانی‌های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس باعث تشدید پایداری مردم در صیانت از انقلاب اسلامی است.

به گزارش آوای فامنین، جنگ تحمیلی با هدف نابودی انقلاب و نظام اسلامی طراحی شده بود، اما با  عنایت خداوند متعال، درایت و تیزهوشی امام خمینی(ع)  و همراهی مردم به نقطه شکوفایی و درخشندگی ملت ایران تبدیل شد.

اگر امروز کشور  بعنوان الگویی فراتر از جغرافیای کشور و ظهور مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی در منطقه مبدل شده است، آن را مرهون جانفشانی‌ها و رشادت‌های مردانی فولادی است که بیشتر از هرچیز ناموس و وطن برایشان ارزش داشت.

دلیر مردانی که با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار در برابر تمام لشکر آرایی دشمنان استقامت ورزیدند، با اینکه با یک جنگ نابرابر روبرو بودند، قلبشان نلرزید، اراده‌شان سست نشد و در راه رسیدن به آرمان‌های خود کوچکترین تردیدی در افکار آنها راه پیدا نکرد، مظلومانه ایستادند، ولی مقتدرانه و با عزت به فیض شهادت نائل شدند.

باید از این رشادت‌ها برای نسل جوان بیشتر گفت، بیشتر شنید تا در این فضای غبار آلود نفوذ دشمن در سراسر وطن بیدار شد، و با عزم شهید همدانی‌ها به جنگ با شیاطین انسان‌نما شتافت.

باید بدانیم که زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آنهاست که باعث تداوم این نظام شده، و در بصیرت افزایی جوانان و نوجوانان تاثیر بسزایی دارد.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان به مدت ۴ شب در محل ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری شهید سلیمانی با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان برگزار شد.

این اجلاسیه در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قبل و بعد از انقلاب اسلامی استان همدان با حضور میهمانان کشوری، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شده و بازخوردهای مثبتی را به همراه داشت.

در این خصوص خبرنگار عصر همدان برآن شد تا نظر مردم را در رابطه با برگزاری این برنامه پربرکت جویا شود.

یکی از کادرهای نیروی انتظامی که تمایلی به فاش شدن نامش نداشت، از برگزاری این مراسم بسیار خرسند بوده و گفت: این کار بسیار بزرگی بود و حاصل تلاش دو ساله همکاران‌مان در سپاه پاسداران بود، در کنار برگزاری کنگره، غرفه‌هایی در قالب نمایشگاه رزمی، فرهنگی نیروهای مسلح استان در محوطه ورزشگاه شهید سلیمانی برپا شده بود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها برای نشان دادن روحیه جهاد و ایثارگری در جامعه، بر روی جوانان خیلی تاثیرگذار است.

این کادر نیرو انتظامی با اشاره کارهای مفیدی که در راستای این کنگره در طی دوسال اخیر انجام شد، اذعان داشت: علاوه بر بصیرت افزایی افراد در این برنامه‌ها،  ۸۰۰ جهیزیه برای نوعروس و دامادها تدارک دیده شده و بدون اینکه کسی بفهمد تقدیم آنها شده است.

وی تصریح کرد: استقبال مردم از این برنامه بسیار خوب بوده و از همه قشری در اینجا حضور داشتند، امیدوارم‌ این برنامه‌ها برای رشد و تعالی فرهنگ ایثار، شهادت و حفظ نظام اسلامی تاثیرگذار باشد.

علی بابایی یکی دیگر از افرادی بود که در این برنامه شرکت داشت با بیان اینکه برنامه مناسبی برای تجلیل از خانواده‌های شهدا انجام شد، عنوان کرد: این مراسم نشان داد که ما باید همواره به‌یاد شهیدان بوده و بدانیم که علت امنیت و پابرجایی کشورمان همین شهیدان هستند.

وی افزود: وجود این برنامه‌ها در جامعه بسیار تاثیر گذار بوده و اگر امکان داشت که در کل کشور اجرا می‌شد، مردم بیشتر به برکت وجود سپاه و ارتش پی‌ می‌بردند.

فاطمه شکوهی شهروندی دیگری که در این اجلاسیه حضور داشت، گفت: این برنامه خیلی عالی بود، واقعاً مسئولین برای این برگزاری این برنامه خیلی زحمت کشیده بودند.

وی با حس سرشار از عشق و احساسات بیان کرد: فقط این را فهمیدم که شهدا از جان خود گذشتند، در حالیکه شان و مادیات برایشان بی‌ارزش بود، در این برنامه بود که به بی‌ارزشی دنیا پی بردم.

مادری که با کودکان خود در آنجا حضور داشت، از آموزنده بودن برنامه می‌گفت و ادامه داد: برای اینکه کودکان و نوجوانان با فضای زمان جنگ و شخصیت رزمنده‌ها آشنا شوند، در فضای غبار آلود امروز، جامعه به داشتن همچنین برنامه‌هایی نیاز دارد.

بنظر همه،  این برنامه هیچ نقصی نداشته و از نظر آنها هر آنچه که دیده بودند، حاصل تلاش مسئولینی بود که سعی در زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و تداعی لحظه‌های ناب ایثار و جهاد رزمندگانی بود که از جان، مال و هستی خود برای حفظ ارزش‌ها و سرزمین خود در برابر دشمنان  شیطان صفت، گذشتند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار