آخرین اخبار

10. مهر 1402 - 20:44   |   کد مطلب: 27201
کتاب «فامنین و نقش‌آفرینان آن به روایت اسناد» با حضور مسوولان و اهالی فرهنگ استان همدان روز ۱۳ مهرماه رونمایی می‌شود.

 کتاب «فامنین و نقش‌آفرینان آن به روایت اسناد» نوشته رضا جلیلی با حضور مسوولان و اهالی فرهنگ استان همدان روز ۱۳ مهرماه  رونمایی می‌شود.

مولف این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در تاریخ‌نگاری چندین شیوه وجود دارد به طوری که برخی دست به قلم می‌شوند، تاریخ شفاهی می‌نویسند و بعضی همت به خرج می‌دهند و تاریخی را با منابع موجود و منابع تاریخ‌نگارانه می‌نویسند ادامه داد: دشواری کار ما این است که با توجه به منابع تاریخ‌نگارانه، به منابع غیر تاریخ نگارانه و اسناد رجوع کردیم ضمن اینکه این اسناد در کتابخانه‌های مختلف کشور  قرار داشت.

رضا جلیلی عنوان کرد: نگارش بر اساس اسناد، مطالعه و البته صبر و تحقیق زیادی نیاز دارد هرچند برخی از اسناد به صورت اعجازگون به دست ما می‌رسیدند در حالی که شاید فکر نمی‌کردیم به برخی اسناد دسترسی پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: «فامنین و نقش‌آفرینان آن به روایت اسناد» در چهار جلد و یک‌هزار و ۴۰۰ صفحه اسناد جمع‌آوری شده و سرانجام تبدیل به کتاب فاخری شد که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

این نویسنده در خصوص اینکه ممکن است اسناد دیگری به کتاب اضافه شود نیز گفت: یقینا اگر اسناد دیگری پیدا شود که احتمال آن هم وجود دارد، به این کتاب اضافه خواهد شد، زیرا اسنادی را ردیابی کرده‌ایم که هنوز به دست ما نرسیده و پیگیریم به آنها دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر با اضافه شدن اسناد جدید حجم کتاب به حدی برسد که زیاد باشد، آنها را در چاپ‌های آینده کتاب به گونه دیگری اضافه خواهیم کرد گفت: با توجه اهمیت تاریخ و تعیین جایگاه هر منطقه با استناد به آن، درصدد برآمدم جایگاه فامنین را نیز در بعد تاریخی بیان کنم که حاصل آن شد کتاب «فامنین و نقش‌آفرینان آن به روایت اسناد».

جلیلی با اشاره به درج نام بسیاری از نقاط فامنین در این کتاب و اهمیت آنها یادآور شد: با توجه به مطالبی که عین‌السلطنه حدود یک و نیم قرن پیش در مورد فامنین نوشته، زمانی این منطقه در بین تمام روستاهای استان تنها جایی بوده که صنعت قالی بافی در آن رواج داشته و منطقه مهمی به شمار می‌رفت.

وی اظهار کرد: سعی کردم با سند و مدرک در کتابم به اهمیت فامنین از این بعد در گذشته‌های دور بپردازم چراکه اینجا تنها جایی بود که صنعت فرش را به سایر نواحی و روستاهای استان منتقل کرد.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار