آخرین اخبار

16. شهريور 1402 - 8:20   |   کد مطلب: 27142
نماینده مردم همدان در مجلس تاکید کرد:
احداث پروژه خط سریع‌السیر برای زوار
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه حل مشکل مسافران اربعین حسینی که از شهر همدان به مهران رهسپار می‌شوند، راه‌اندازی خط سریع‌السیر است.

احمد حسین فلاحی عنوان کرد: راه‌اندازی خط سریع‌السیر از مسیر اربعینی همدان تا مهران، راه حل مناسبی برای تامین امنیت جان زائران حسینی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: با انجام این کار، سرعت رفت و برگشت زائران بالا رفته، همچنین هزینه‌های مسافران هم به شدت پائین می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه این خط، غیر از راه آهنی است که در مصاحبه برخی‌ها مطرح می‌شود، عنوان کرد: برای احداث این پروژه حدود ۹ جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون رئیس جمهور و دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است.

فلاحی تصریح کرد: الان خط سریع‌السیر مسیرهای تهران-مشهد، در برنامه هفتم گنجانده شده است، پیشنهاد ما برای پیگیری و راه‌اندازی خط‌های مشهد-تهران، تهران-همدان-کرمانشاه و تهران-قم-اصفهان است.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه احداث این خط جزء پیشنهادات مقام معظم رهبری هم بوده است، افزود: برای انجام این کار، شرکت‌های بین‌المللی هم پای کار هستند.

وی اذعان داشت: با احداث این خط، معنی واقعی حرم تا حرم، یعنی مسیرهای مشهد تا مرز خسروی احیاء خواهد شد.

فلاحی با اشاره به کاهش مدت زمان مسیر تهران-مهران، به کمتر از سه ساعت، اذعان داشت: با احداث این خط، جاده‌ها ایمن شده و هزینه‌ها پایین و سرعت طی مسیر هم به شدت بالا خواهد رفت.

این نماینده تاکید کرد: هرساله تلفات جاده‌ای در این مسیرها به ۲۰ هزار نفر هم می‌رسد، با پیش‌بینی انجام این طرح، تلفات جاده‌ای به کمتر از نصف این رقم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روزانه در این مسیر ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که در ایام پیک به رقم ۱۴۰ میلیون لیتر نیز می‌رسد، مصرف سرمایه کشور نیز با این طرح کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ .

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار