آخرین اخبار

28. مرداد 1402 - 15:54   |   کد مطلب: 27108
نماینده مردم ملایر در مجلس خبر داد:
قاچاق روزانه ۲۰ میلیون لیتر گازوییل و بنزین در کشور
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت و بهینه‌سازی مهمترین چالش‌های انرژی برق، گاز و سوخت است که در بحث بهینه‌سازی ضعف مدیریت وجود دارد.

هادی بیگی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به مشکلات صنعت برق و گاز در کشور اظهار کرد: در حوزه برق هر‌کیلو‌ وات ساعت حدود ۵۰۰ تومان در می آید که دولت به قیمت بسیارپایین تر به مردم ارائه می دهد و ما به تفاوت آن را بدهکار می شود.

وی افزود: دولت بیش از هشتاد میلیارد هزار تومان به نیروگاه ها بدهکار است و نا ترازی مالی باعث عدم رقبت سرمایه گذاران حوزه تولید برق می شود .

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲ هزار مگاوات برق در پیک مصرف کسری تولید برق داریم، تصریح کرد: دولت برای رفع این کمبود آن را بین کشاورزی و صنعت تقسیم می‌کند و چاه‌های کشاورزی و صنایع خاموش شدند که مشکل مرتفع شد.

وی قیمت و بهینه سازی را مهمترین چالش های انرژی دانست و گفت: در بحث بهینه سازی ضعف مدیریت وجود دارد و شرکت ملی نفت ۶۸ میلیارد دلار بدهی دارد.

بیگی‌نژاد به مشکلات بنزین و گازوئیل در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف بنزین وگازوئیل در کشور ۱۱۳ میلیون لیتر است که ظرفیت تولید گازوئیل و بنزین در قله ۱۰۵ میلیون لیتر است.

وی گفت: فاصله بین تولید و مصرف بسیار زیاد است و دلت به همین دلیل واردات را انجام می دهد و سالانه چندین میلیارد دلار بنزین و گازوییل وارد کشور می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به قیمت بنزین جهانی قیمت بنزین برای دولت تقریبا صفر است و قیمت کنونی فقط هزینه توزیع است.

وی با بیان اینکه روزانه بیست میلیون لیتر گازوییل و بنزین در کشور قاچاق می‌شود، تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش بنزین و گازوییل توزیعی در کشور است.

بیگی‌نژاد با اشاره به یارانه کالاهای مختلف در کشور عنوان کرد: کشور نتوانسته از بین نظریه های یارانه ای و آزادسازی نظریه جدیدی بیاورد و تولید به خاطر رانت یارانه ای صرف ندارد و پنجاه سال است نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به عملکرد خود در شهرستان ملایر عنوان کرد: در شهرستان خودم را موفق می‌دانم و پیگیری های فراوانی در بخش های مختلف انجام شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه برق سال های گذشته بیشترین اجرای کابل خود نگهدار ۶۰ کیلومتر بوده و در سه سال به سالانه به ۱۲۰ کیلومتر رسیده است.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده در حوزه آب برای فاضلاب ملایر و آبرسانی شد کلان به روستاها ردیف بودجه گرفته است و در جهاد آبرسانی دو روستای ملایر وجود داشته که به ۳۴ روستا رسیده است.

بیگی‌نژاد به پیگیری‌های انجام شده در راستای دانشکده پرستاری اشاره کرد و گفت: برای دانشکده پرستاری هم‌ردیف بودجه گرفته شده و هم رشته های جدید به این دانشکده اضافه شده و از امسال پذیرش دارد.

وی به مسئله تحقیق و تفحص از اوقاف اشاره کرد و گفت: بموافقت این امر در مجلس شورای اسلامی گرفته شد و باید یک‌ هیات تشکیل شود که مسئولیت این امر با کمیسیون فرهنگی مجلس است و مسئله تحقیق و تفحص بسیار وقت گیر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مرکز استان برای پیگیری برخی امور در شهرستان ملایر عنوان کرد: همدان برای ملایر یک خان مشکلات است و در هر موردی باید با دردسر از آن عبور کنیم.

وی در پاسخ به سوال وضعیت کمبودنیروی معلمان عنوان کرد: یکی از مشکلات آموزش و پرورش این است که در صورت جذب فراوان بعد از سه سال با معلم ان مازاد رو به رو می شود.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه ردیف مالی برای استخدام معلمان وجود ندارد، تصریح کرد: امسال آموزش و پرورش اعلام کرد که خرید خدمات بکارگیری نمی شوند و قرار بر جذب اکثر نیروهای خرید خدماتی است.

وی با اشاره به پیشرفته های کشور در مسئله سیاست خارجی عنوان کرد : در دنیا سیاست انزوای سیاسی ایران وجود دارد و که دشمنان برای آن هر کاری می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: هر جایی که نفوذ آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونسیتی وجود دارد ما نمی‌توانیم دارد شویم در صورت ورود ایران سنگ اندازی می شود.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار