آخرین اخبار

23. شهريور 1392 - 9:16   |   کد مطلب: 2700
پاستای خشک و آماده را در همه سوپرمارکت‌ها و فروشگاه ها می توان پیدا کرد. امروزه انواع و اقسام مدل ها در برندهای مختلف و طعم های متفاوت عرضه می شوند و آدم فرصت نمی کند همه آنها را امتحان و بهترینشان را خریداری کند.

پاستای خشک و آماده را در همه سوپرمارکت‌ها و فروشگاه ها می توان پیدا کرد. امروزه انواع و اقسام مدل ها در برندهای مختلف و طعم های متفاوت عرضه می شوند و آدم فرصت نمی کند همه آنها را امتحان و بهترینشان را خریداری کند. اما ماده اصلی این غذای محبوب ایتالیایی که بیشتر کودکان عاشق آن هستند را می توانید خودتان به راحتی در خانه تهیه کنید.

مواد لازم

•    2 پیمانه آرد کامل
•    نصف قاشق چایخوری نمک
•    دو عدد زرده تخم مرغ و یک عدد تخم مرغ کامل
•    1/3 پیمانه آب
•    یک قاشق چایخوری روغن زیتون یا روغن گیاهی
•    آرد کامل

آرد و تخم مرغ

ابتدا در یک کاسه بزرگ، آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. در کاسه ای دیگر، تخم مرغ ها، آب و روغن را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. با قاشق وسط آرد یک گودی ایجاد و مخلوط تخم مرغ را وسط آرد بریزید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. بهتر است با چنگال این کار را انجام دهید تا آرد و تخم مرغ به خوبی با هم مخلوط شوند. توجه داشته باشید خمیر در این مرحله کمی چسبناک است اما مشکلی نیست زیرا در روند ورز دادن این چسبندگی از میان خواهد رفت.

ورز دادن خمیر

در این مرحله باید خمیر را از کاسه بیرون بیاورید و به خوبی در دستان خود ورز دهید. برای اینکه خمیر به دستان شما و سطح میز نچسبد بهتر است مدام آرد پاشی کنید. البته آرد زیاد موجب سفت شدن خمیر می شود. بنابراین مراقب باشید. 10 دقیقه ورز کافی است.

استراحت دادن به خمیر

پس از اینکه خوب خمیر را ورز دادید و به لطافت و نرمی موردنظر رسید و هنوز کمی چسبناک بود، آن را به شکل توپ در بیاورید و داخل یک کیسه پلاستیکی استراحت دهید. خمیر را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید.

باز کردن خمیر

در این مرحله باید خمیر را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید و بخش باریک تر آن را داخل دستگاه برش پاستا بگذارید. یا می توانید توپ پاستا را به چهار قسمت تقسیم و آنها را با وردنه باز کنید تا 4 مستطیل باریک به دست بیاید. زیر و روی خمیر را آرد بپاشید و آنها را بدون پوشش به مدت 20 دقیقه کنار بگذارید.

دستگاه پاستاسازی

برای تهیه پاستا می توانید از دستگاه پاستاسازی دستی هم استفاده کنید که در بیشتر فروشگاه های وسایل خانگی و آشپزی موجود است خمیر را داخل دستگاه بگذارید و با دستگیره آن را به سمت بیرون هدایت کنید. این دستگاه در واقع همچون وردنه عمل می کند و شاید در نانوایی های لواش نمونه بزرگ تر آن را دیده باشید. باید خمیر را تا حد امکان نازک کنید.

بریدن خمیر

این خمیر بیشتر برای تهیه لازانیا یا راویولی مناسب است. اما می توانید آنرا به اندازه دلخواه برش بزنید و ماکارونی نواری از آن تهیه کنید. برای اینکه نوارها به هم نچسبند، آرد سمولینا میان آن بپاشید. سپس روی آنها را بپوشانید و نگهدارید. یا می توانید همان روز هم آنها را بپزید و از طعم تازگی پاستا لذت ببرید.

یا مستطیل ها را رول کنید و از عرض آنها را برش بزنید تا نوارهای باریکی به دست بیاید. در این مرحله می توانید خمیرها را بلافاصله بپزید.

منبع:برترینها

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار