آخرین اخبار

14. تير 1402 - 23:21   |   کد مطلب: 26993
فلاحی نماینده همدان و فامنین؛
ما صدای رسای مردم مناطق محروم هستیم
فلاحی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا شهرستان فامنین از وضعیت رکود و محرومیت خارج شود، بیان کرد: این وظیفه مدیران ارشد دولت در هر استان است که برای ادارات تابعه در هر شهرستان ساختمانی را لحاظ کنند.

فامنین باید تا قبل از پایان سال از ظرفیت واقعی یک شهرستان برخوردار شود

نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه مردمی منطقه محروم فامنین در خصوص برخورداری شهرستان از ظرفیت واقعی مبتنی بر داشتن ادارات مختلف در جهت رفع موانع و تسهیلگری روند بروکراسی اداری به دیگر مطالبات مردمی اشاره کرد و گفت: در خصوص تعیین تکلیف جاده در مسیر نگار خاتون مطالبه‌گر هستیم و فعلاً برای پیشگیری از تصادفات با نصب نیوجرسی مرحله‌ای از کار پیش رفته، ولی قانع کننده نیست.

حجت الاسلام فلاحی در ادامه به تبیین شرایط نامناسب پرداخت دستمزد پیمانکاران پروژه‌های عمرانی پرداخت و گفت: در این خصوص از وزیر راه‌وشهرسازی خواستیم تا در جهت پرداخت کارمزد آنها مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات معطل در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا شهرستان فامنین از وضعیت رکود و محرومیت خارج شود، بیان کرد: این وظیفه مدیران ارشد دولت در هر استان است که برای ادارات تابعه در هر شهرستان ساختمانی را لحاظ کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت تسهیلگری روند اداری اظهار کرد: موقتاً مقرر شده است تا یک اتاق جهت صدور مجوز ساخت یا پروانه‌ ساختمانی و پروژه‌های عمرانی در محل فرمانداری شهرستان تجهیز شود تا مردم مجبور نباشند برای پیگیری این امور به همدان بروند.

وی آزمایش مسئولین را برای مردم، مطالبه تکمیل ادارات فامنین عنوان کرد و گفت: مطالبه از مسئولین وظیفه من به عنوان وکیل شماست ولی بطور مثال؛ تکلیف ورزش با کانون مشخص نمی‌شود؛ بلکه باید شهرستان دارای اداره ورزش باشد.

دکتر فلاحی با اشاره به بافت فرسوده در اطراف مسجد اعظم و مصلای فامنین خاطرنشان کرد: کار اجرایی وظیفه نماینده نیست؛ همانطور که در عزل و نصب دخالت نداریم، در کارهای اجرای دیگران نیز وظیفه‌ای نداریم؛ ولی برای احقاق حق مردم این کار را هم می‌کنیم؛ زیرا امور اجرایی و پیگیری آنها از وظایف مسکن‌ و شهرسازی، معاونت عمرانی استاندار، فرماندار، شهردار، مدیران اجرایی در بحث راه آهن و راهداری است و تا ادارات مستقر نشوند، کاری پیش نمی‌رود و بهتر است که مسئولین منطقه از مدیران بومی باشند.

نماینده مردم شریف همدان و فامنین با تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد مدیران توسط مردم و استفاده از نیروهای مفید بومی تصریح کرد: بعضی از مدیران تاثیرگذار در امور وزارتخانه‌ها که بومی اینجا هستند باید برای شهرستان خود مدیریت بیشتر و بهتری داشته باشند.

دکتر فلاحی با بیان اینکه به عنوان نماینده پیگیر تکمیل پروژه‌ها هستیم نه تعطیل کردن آن‌ها، عنوان کرد: شما مردم به عملکرد نمایندگان نمره بدهید!! صرفاً شعار نباشد من معتقدم که برای حق مردم باید تلاش کرد؛ زیرا روایت داریم که هر کسی بداند که از او شایسته‌تر در میان مردم وجود دارد و جایگاهی را اشغال کند، ملعون است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که باید در مجلس رأی خود را حساب شده بدهیم و برای حرف خود، حساب و حجت داشته باشیم با استناد به کلام امام راحل (ره) که فرموده‌اند:«کار باید برای خدا باشد.» تاکید کرد : اگر ما به عنوان نماینده نتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم اشغال کردن این جایگاه خیانت است لذا وظیفه مسئولین است که برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح و پربازده داشته باشند تا کار مردم به تعویق نیفتد.

نماینده مردم با اشاره به لزوم اجرای طرح خط آهن سریع‌السیر فرودگاه امام(ره) تهران-همدان گفت: همه تجهیزات احداث آن توسط سرمایه‌گذار تامین می‌شود، به شرط آنکه مسئولین استانی پای کار بیایند و ماحصل اجرای این پروژه طی شدن مسیر همدان-تهران با قطار برقی به مدت یک ساعت خواهد بود.

وی در پایان به سؤالات نمازگزاران با موضوعات راه‌اندازی خطوط تولید، بحران آب، قطعی برق صنعتی و کشاورزی، تداوم فعالیت فرودگاه همدان و... پاسخ داد.

انتهای‌ پیام/

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار