آخرین اخبار

11. تير 1402 - 15:37   |   کد مطلب: 26986
امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه استکبار می‌داند که روحانیت خط امام(ره) در استکبارستیزی و بیداری مردم نقش بسزایی دارد و از عمامه آنان سیلی خورده، گفت: روحانیت سلطه چند قرنی انگلیس و یک قرنی آمریکا بر ایران را پس زدند و آنان در طی این چهل و اندی سال تلاش کردند سلطه بر ایران را بازگردانند که با وجود ولایت‌فقیه و عمامه و فرهنگ شیعی موفق نشدند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله شهید صدوقی، چهارمین شهید محراب به دست منافقین، گفت: آیت‌الله صدوقی یکی از ارکان نظام، شاگردان و یاران امام(ره) بود که مانند دیگر شهدای محراب همچون شهید مدنی، اصفهانی و دستغیب، نهضت انقلاب اسلامی را پیش می‌برد.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: منافقین فهمیده بودند که شهید آیت‌الله صدوقی یکی از شخصیت‌های اثرگذار در جامعه اسلامی و البته از ارکانی تأثیرگذارند و از جایگاه معنوی، علمی بالا برخوردار بودند، به همین مردم مطیع و گوش به فرمان او بودند و منافقین بر آن شدند او را از جامعه اسلامی بگیرند.

وی تصریح کرد: استکبار می‌داند که روحانیت خط امام(ره) نقش بسزایی در استکبارستیزی و بیداری مردم دارد و این را بر نمی‌تابند، لذا در اغتشاشات هم تلاش ‌کردند که روحانیت را هتک حرمت کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با بیان اینکه استکبار می‌داند که روحانیت وقتی در میدان باشند، دشمن نمی‌تواند میدان‌داری کند البته این در طول تاریخ هم همین‌گونه بوده است.

وی گفت: امثال شیخ فضل‌الله نوری‌ها را به دار کشیدند و آیت‌الله صدوقی‌ها را شهید کردند، چرا که آنان در مقابل استکبار ایستاده بودند.

این شخصیت‌ها کسانی بودند که استکبار از آن‌ها سیلی خورده بود و تلاش می‌کردند در موقعیت‌های مناسب این‌ها و جایگاه‌شان را تخریب کنند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به برداشتن عمامه روحانیت در سال‌های اخیر و انتشار فیلم‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی به منظور تخریب علما و روحانیت، گفت: استکبار از عمامه روحانیت سیلی خورده بود، آنچنان که این عمامه‌داران سلطه چند قرنی انگلیس و یک قرنی آمریکا بر ایران را پس زدند لذا آنان در طی این چهل و اندی سال سعی و تلاش کردند که این سلطه بر ایران را بازگردانند، اما غافل از اینکه تا ولایت‌فقیه و عمامه و فرهنگ شیعی در این کشور حاکم است، استکبار نمی‌تواند بر ایران نفوذ داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار توطئه و توهین به عمامه و رحانیت را در دستور قرار دادند که امامت و مرجعیت و روحانیت را از مردم بگیرند تا بتوانند برنامه استکبار خود را پیش ببرند، الحمدلله به دلیل اینکه اعتقاد به دین و روحانیت در عمق جان مردم است، موفق نبوده و نخواهند بود.

آیت‌الله محمد صدوقی‌ از روحانیون مبارز علیه رژیم پهلوی، همراه و یاور امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام جمعه شهر یزد و نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان بود که ۱۱ تیر سال ۱۳۶۰ به دست گروهک منافقین ترور و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار