آخرین اخبار

11. تير 1402 - 15:29   |   کد مطلب: 26985
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه یکی از روحانیون پر تلاش عرصه دفاع از نهضت امام خمینی(ره)، که سال‌ها بعد از انقلاب هم در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص در سنگر نماز جمعه فعالیت داشتند، مرحوم آیت‌الله صدوقی بود، گفت: متأسفانه بعداز انقلاب، به‌دست برخی از جریان‌های سیاسی نظیر منافقین، به لحاظ اینکه احساس می‌کردند روحانیت مانع و سد بزرگ رسیدن به اهداف شومشان است، این شخصیت بزرگ را ترور کرد.

به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله شعبانی با بیان جایگاه ویژه روحانیت افزود: روحانیت،  روحانیت اصیلی که هیچگاه بدنبال منافع شخصی خودش نبوده و در ترویج اسلام و خدمت به مردم تمام انگیزه‌اش الهی بوده است به غیر از روحانیت نمایی‌است که بخاطر منافع شخصی خودش هر کاری را انجام می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: اما انسان اگر یک گذری در تاریخ کند، زندگی روحانیون و علمای اصیل اسلام را بررسی کند متوجه مجاهدت‌های فراوان آنان در جامعه می‌شود.

وی افزود: در عرصه‌های فکری، اجتماعی و سیاسی هرجا انحرافی بوجود آمده روحانیت تاثیر حضور داشته، در دوران طاغوت‌ها و حکومت‌های مختلف با افراد منحرف تقابل کرده است.

امام جمعه همدان تصریح گرد: روحانیون هرجا در جامعه احساس کردند یک انحراف عقیدتی دارد پیش می‌آید تا آنجایی که توان داشتند خودشان را برای اینکه مسیر مستقیم الهی گم نشود فدا کردند.

وی با بیان فداکاری و مقاومت این دست از روحانیون، افزود: در آنجایی که انحرافات اجتماعی بوجود می‌آمده مقابله کردند و آنجایی هم که از لحاظ سیاسی مسائلی در کشور بوجود آمده تا عزت کشور، مردم و دین را از بین ببرد استقامت کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به جریان مشروطیت و مقاومت شیخ فضل‌الله نوری در مقابل انحرافات سیاسی که قرار بود در آن زمان اتفاق بیافتد، عنوان کرد: بزرگان ما مانند مرحوم نائینی، طباطبایی و آخوند خراسانی  نمونه‌ای  بارز از روحانیون مبارز بودند و تلاششان بر این بود که مردم در مسیر درست گام بردارند.

آیت الله شعبانی با بیان نقش پر رنگ روحانیون در زمان‌های مختلف، اذعان داشت: بعد از سال ۴۲ که امام(ره) وارد عرصه مبارزه شد آن کسانی که نقش اصلی را در راهبری جامعه و در حمایت از امام خمینی (ره) داشتند حوزه علمیه و روحانیت بودند، که همه اینها در سالیان متمادی ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: طبیعتاً در جامعه افرادی هستند که منافع مادیشان به خطر می‌افتد، دشمن همیشه بر علیه جریان حق تقابل داشته  و خیلی از مواقع برای از میان بردن آن در تلاش بوده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه یکی از روحانیون پر تلاش عرصه دفاع از نهضت امام خمینی(ره)، که سال‌ها بعد از انقلاب هم در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص در سنگر نماز جمعه فعالیت داشتند، مرحوم آیت‌الله صدوقی بود، گفت: متاسفانه بعداز انقلاب، به‌دست برخی از جریان‌های سیاسی نظیر منافقین، به لحاظ اینکه احساس می‌کردند روحانیت مانع و سد بزرگ رسیدن به اهداف شومشان است این شخصیت بزرگ را ترور کردند.

 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار