آخرین اخبار

21. شهريور 1392 - 16:38   |   کد مطلب: 2654
مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه فامنین بیش‌ترین مساکن مهر خود مالک را در استان به خود اختصاص داده، عنوان کرد: در قراردادهای سه جانبه باید هزینه ساخت حیاط به عهده مالک قرارگیرد.

 یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت نهم ودهم در کشور ساخت مساکن مهر در اقصی نقاط نقاط ایران بود تا بتواند به افزایش صاحب خانه ها بيانجامد ومعضل روند سعودي قيمت ها را كم رنگ تر كند.

در استان همدان نیز در سال جاری پیش بینی بهره برداری از 12 هزار مسکن مهر می‌شود،که امید می‌رود بهره برداری از آنها بتواند موجب کاهش قیمت مسكن شود.

درآخرین شورای مسکن استان همدان که ظهر پنج شنبه در استانداری همدان تشکیل شد، مسئولان دست اندركار به بررسی روند اجرای مسکن مهر پرداخته و برای موانع موجود چاره اندیشی كردند.

منابع در استان همدان بیش از مصارف است

استاندار همدان در این شورا گفت: منابع در استان همدان بیش از مصارف است.

علی محمد آزاد در خصوص ساخت مساجد در سایت های مسکن مهر، عنوان کرد: 180 میلیون تومان برای ساخت هر مسجد کمک مالی می‌شود ومابقی آن از کمک‌های مردمی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه نباید برای مردم ساکن در مساکن مهر مشکلی وجود داشته باشد، اذعان داشت: ا قول مسئولان مربوطه مشکل انشعاب آب و فاضلاب سایت مسکن حصار حاج شمسعلی تا 12 مهر ماه حل شده وخود برای بازدید از روند آن به این سایت خواهم رفت.

استاندار همدان در خصوص معارضین راه دسترسی جدید به سایت مسکن مهر امید اکباتان، اذعان داشت: اگر مالکی هم در این خصوص وجود داشته باشد خسارت او پرداخت می‌شود، وباید سریعا معبرسایت امید اکباتان باز گشایی شود.

آزاد اذعان داشت: شهرداری‌ها برای مساکن مهری که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند پروانه صادر کنند.

وی بیان داشت: در صورت تخصیص منابع به اداره کل گاز استان همدان برای اجرای پروژ های گاز رسانی کمک مالی خواهد شد.

1256 واحد از مساکن مهر ساخته شده در استان همدان بدون متقاضی است

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان نیز در این شورا گفت: یک هزار 256 واحد از مساکن مهر ساخته شده در استان همدان بدون متقاضی است.

غلامرضا سقندلی با اشاره به اینکه برای این تعداد واحد درخواست مجوز فروش کرده‌ایم، ادامه داد: مساکن مهر در شهرستان همدان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در خواست ساخت 6 هزار پروژه مسکن مهر را به وزارت خانه داده‌ایم که با ساخت یک هزار و 600 واحد موافقت شده است.

وی با اشاره به موافقت وزیر مسکن وشهرسازی برای تامین بودجه این میزان مسکن، بیان داشت: کوهستانی بودن مکان‌های مساکن مهر در شهر همدان باعث افزایش قیمت زمین شده است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان، عنوان کرد: استان همدان جز سه استان برتر کشور در بخش دریافت یارانه بخش مسکن است.

میزان 10 هزار 546 واحد مسکن در استان آماده بهره برداری

سقندلی با اشاره به اینکه درشهریورماه سال جاری برنامه افتتاح 12 هزار واحد مسکن مهر را داشتیم،اذعان داشت: از این میزان 10 هزار 546 واحد آمده بهره برداری شد.

وی ادامه داد: بیش‌ترین مشکلات در سایت حصار حاج شمسعلی در شهر همدان وجود دارد که مسئولان امر قول داده‌اند مشکل انشعاب آب وفاضلاب آن‌ها تا 15 روز دیگر حل شود.

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان با تاکید براینکه قرار داد محوطه سازی این سایت به عهده پیمانکار جدید قرارگرفته، اذعان داشت: از دو هزار و 300 واحد ساخته شده در سایت امید اکباتان نیز دو هزار 130 واخد آماده بهره برداری است.

سقندلی با تاکید براینکه اداره آب وفاضلاب استان همدان در تامین منابع برای انشعابات مشکلاتی داشت، اظهار داشت: 50 میلیون تومان به این اداره کمک مالی شد تا در رفع امور تسریع شود.

معاون اداره کل مسکن وراه شهرسازی استان همدان نیز در این شورا به ارئه گزارشی از روند اجرای مساکن مهر پرداخت.

در شهر همدان همچنان با عدم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان مواجه‌ایم

حسین جلالیان با اشاره به اینکه ساخت مساکن مهر دراستان همدان 72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: در شهر همدان همچنان با مشکل عدم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان مواجه‌ایم.

وی بیان داشت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر 29 هزار 500 واحد عقد قرار داده شد و در شهرهای زیر 25 هزار نفر هشت هزار 872 واحد نیز عقد قرار داد شده است.

معاون اداره کل مسکن وراه شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه در عقد قرار داد سه جانبه تا کنون 55 درصد، تعاونی‌ها 91 درصد و در بخش خود مالک 78 درصد ساخت مساکن مهر پیشرفت داشته است، اذعان داشت: در برخی شهرها شهرداران همکاری مناسبی برای صدور پایان کار نمی‌کنند ولی در شهرهمدان مشکلی در این خصوص نداریم.

وی با اشاره به اینکه در شهریور ماه برنامه افتتاح 12 هزار و 72 واحد مسکن مهر را در استان همدان داشتیم، ااظهار داشت: در شهر همدان هزار و 600 واحد، ملایر سه هزار واحد، نهاوند یک هزار و 300 واحد، در تویسرکان 450 واحد، در اسدآباد 950 واحد، در بهار 40 واحد، در فامنین نیز 85 واحد و در کبودر آهنگ 105 در برنامه افتتاح قرار داشت که با تحقق 70 درصد از این برنامه اکنون آمادگی افتتاح 10 هزار و 749 واحد را داریم.

چهار هزار 470 واحد مسکن مهر در شهر همدان آماده افتتاح است

معاون اداره کل مسکن وراه شهرسازی استان همدان گفت: در شهر همدان چهار هزار 470 واحد مسکن مهر آماده افتتاح است ولی با مشکل حاد خدمات رسانی دستگاهی خدماتی مواجه‌ایم.

جلالیان با اشاره به اینکه در سایت امید اکباتان یک هزار 980 واحد مسکن در حال ساخت است، اذعان داشت: ازاین میزان نیمی ازانشعابات آب وفاضلاب نصب نشده است.

وی اظهار داشت: در این سایت تعدادی از تعاونی‌ها اقدام به پرداخت سهم آماده سازی محوطه نکرده‌اند که مشکلاتی را برای ادامه کار ایجاد کرده است.

معاون اداره کل مسکن وراه شهرسازی استان همدان با اشاره به وجود معارض برای راه دسترسی به سایت جدید مسکن مهر امید اکباتان وهمینطور روند کند ساخت مسجد در آن، گفت: در سایت مسکن حصار حاج شمسعلی نیز 800 واحد مسکن وجود دارد که 44 واحد آن آمادگی سکونت را داراست.

اما یکی از سایت های مساکن مهر شهر همدان که در مکان یابی ساخت آن ابهاماتی وجود دارد، نیمه کاررها شده است.

سایت مسکن مهر تپه امام گل نیمه کاره باقی مانده است

جلالیان در این خصوص گفت: در سایت مسکن مهر تپه امام گل 547 واحد پیش بینی ساخت شده بود که از این میزان 240 واحد بیش از 85 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است اما با توجه به اینکه در مزایده تنها سه پیشنهاد دهنده مبلغ خود را ارئه دادند براساس قانون مزاید ملقی اعلام شده است و پروژه نیمه کاره باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه زمان مزایده پیمانکاری ساخت ادامه این سایت مسکن مهر به زودی به اعلام خواهد شد، اذعان داشت: در سایت مسکن مهر شاهد شهرک مدنی نیز یک هزار و 658 واحد مسن مهر پیش بینی شده است.

معاون اداره کل مسکن وراه شهرسازی استان همدان، اظهار داشت: در شهرستان ملایر پروژهای مسکن مهر نیز 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جلالیان با اشاره به اینکه در این شهرستان با مشکل روشنایی معابر مواجه هستیم، ادامه داد: در نهاوند ماسکن مهر در مرحله نازک کاری 60 درصد پیشرفت دارد ویک هزار 300 واحد آماده بهره برداری است.

وی بيان داشت: پیمانکاری شهرک باروداب نهاوند هم اکنون متواری است.

معاون اداره کل مسکن وراه شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه در تویسرکان 89 درصد از مساکن مهر به مرحله نازک کاری رسیده است، عنوان كرد: در شهر ستان بهار نیز 63 درصد پروژه‌ها به مرحله نازک کاری رسیده است و 240 واحد نیز بهره برداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان نیز در این شورا به ارئه گزارشی از عملکرد ساخت مساکن مهر در روستاها پرداخت.

حسن ظفری با اشاره به اینکه در شهرستان کبودرآهنگ در بخش مسکن 99 ساله 504 واحد احداث شده است، بیان داشت: دو سایت مسکن مهر در این شهرستان هم اکنون 85 و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان فامنین 776 نفر در بخش خود مالک و 328 نفر در بخش مساکن مهر به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

فامنین بیش‌ترین مساکن مهر خود مالک را در استان به خود اختصاص داده است

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه فامنین بیش‌ترین مساکن مهر خود مالک را در استان به خود اختصاص داده، عنوان کرد: در قراردادهای سه جانبه باید هزینه ساخت حیاط به عهده مالک قرارگیرد.

اما عدم نیاز به مسکن در برخی شهرها موجب شده که، مساکن مهر ساخته شده بدون مشتری باقی بماند.

ظفری در این خصوص گفت: در شهر دمق به علت نبود مشتری موثر مساکن ساخته شده بدون متقاضی باقی مانده است.

وی اظهار داشت: متقاضیان عنوان می‌کنند با مبلغ یک میلیون تومان حاضر به خرید این مساکن هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه طرح ساخت مساکن مهر روستایی از خدمات ارزشمند دولت نهم ودهم بود، گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری نمایند.

گفتنی این شورا با 30 دقیقه تاخیر به علت عدم حضور برخی مدیران وفرمانداران به علت حضور در مراسم 40 امین روز بزرگداشت عالم برجسته شهر همدان آیت الله محقق برگزار شد.

منبع:مهر

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار