آخرین اخبار

23. دى 1396 - 9:11   |   کد مطلب: 25794
رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه ریالی از بودجه قرآنی کشور محقق نشده است از کاهش ۶۰ درصدی اعتبارات قرآنی کشور در بودجه سال ۹۷ انتقاد کرد.

به گزارش آوای فامنین،به نقل از تسنیم،مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کشور در حاشیه بازدید از مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن موسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در روستاهای دهستان خیر شهرستان قرآنی استهبان اظهار داشت: در این سفر از  مرکز اصلی و شعبه‌های این موسسه بزرگ قرآنی بازدید شد و فعالیت‌های خوب موسسه قرآنی بیت‌الاحزان، نشان می‌دهد ظرفیت‌های قرآنی مناسبی در بخش مردمی وجود دارد و باید زمینه توسعه بیشتر آن را فراهم کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بیان کرد:  امروز مردم با کمترین امکانات کارهای بزرگی انجام می‌دهند که مسئولان را باید بیدارتر کند و توجه بیشتری در حمایت از این حرکت‌های خودجوش داشته و در راستای برطرف کردن مسائل و مشکلات آنان بیشتر تلاش کنند.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه باید مسئولان ارشدکشور و دولت، توجه ویژه در حمایت‌ از برنامه‌های قرآنی داشته باشند، افزود: مشکلات کشور را می‌دانیم و زیاده‌خواه نیستیم و انتظارما از دولت و مجلس این است با بودجه‌های قرآنی همانند بخش‌های دیگر رفتار شود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تصریح کرد: در سال 96 بودجه‌ای که برای شورای توسعه در راستای فعالیت‌های قرآنی تعریف شده بود، 100 میلیارد تومان است  و این در حالی است که با توجه به اینکه دو ماه تا پایان سال بیشتر نداریم، یک ریال از آن پرداخت نشده است.

رئیس سازمان دارالقرآن بیان کرد: برای سال 97 این بودجه به 40 میلیارد تومان تبدیل شده که با کاهش 60 درصدی روبرو هستیم که امیدواریم نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق آن را اصلاح کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم فضای کشور قرآنی شود باید سرمایه‌گذاری کنیم و بودجه‌های قرآنی را متناسب با نیازهایی که در کشور داریم افزایش داده و این بودجه‌ها را پرداخت کنیم.

قره‌شیخلو با تاکید بر اینکه نباید اعتبارات را آخر سال تزریق کرد و فشار در هزینه‌کرد آن شود، افزود: با این روش بودجه حیف و میل شده و از بین می‌رود، امروز هم کیفیت و هم کمیت بودجه و نحوه پرداخت آن مهم است که هر دو را با مشکل روبرو هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بودجه قرآنی کشور به دو صورت دستگاهی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی است بیان کرد: خوشبختانه در این بخش با افزایش روبرو بودیم، به طوری که بودجه سازمان دارالقرآن از 11 میلیارد تومان بوده به 13 میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین بودجه قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از 30 میلیارد به 40 میلیارد تومان رسیده است ولی بودجه  شورای توسعه کاهش یافته است.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه کل بودجه قرآنی کشور امسال 320 میلیارد تومان است و مشخص نیست چه اندازه محقق شود خاطرنشان کرد: امروز 11 هزار تشکل قرآنی مردمی در کشور داریم و باید بودجه‌های قرآنی نیز افزایش یابد.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان دارالقرآن کشور به همراه حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس از مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن در روستای لای‌خرمی، مرکز مدیریت بیت‌الاحزان در روستای ماهفرخان، مدرسه علمیه امام صادق(ع) و مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن در روستای قرآنی محمدآباد بازدید و با قرآن آموزان و طلابی که از استان‌های مختلف کشور و کشور عراق برای حفظ قرآن به دهستان خیر در شهرستان استهبان آمده‌اند دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین مهدی قره‌شیخلو با کارکنان و مسئولان شعب  موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در استان فارس نشستی صمیمانه برگزار کرد و در این دیدار حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان به معرفی این موسسه و فعالیت‌های قرآنی آن در 14 استان کشور پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار