آخرین اخبار

5. دى 1396 - 11:01   |   کد مطلب: 25449
ژاپن از شیوع نوعی باکتری گوشتخوار در این کشور خبر داد که از هر سه مورد ابتلا به آن، یک مورد ظرف چند ساعت به مرگ منجر می‌شود.

به گزارش آوای فامنین، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بیش از 500 نفر در ژاپن به یک بیماری ناشی از یک باکتری مرموز و مرگبار مبتلا شده‌اند که ظرف چند ساعت می‌تواند به مرگ افراد منجر شود! 

کارشناسان هشدار داده‌اند که ابتلا به این بیماری می‌تواند در مدت کمتر از چند ساعت منجر به از کار افتادن اعضای بدن و در نهایت مرگ شخص شود. از جمله علائم ابتلا به این بیماری باد کردن دستها و پاها و احساس درد در این نواحی و تب شدید است.

عامل این بیماری یک باکتری گوشتخوار به نام Streptococcus Pyogenes است که در مرحله آخر بیماری شروع به خوردن گوشت و بافت‌های بدن می کند و باعث مرگ شخص می شود.

بیشتر افراد مبتلا شده 30 سال و بالاتر بوده‌اند. در صورتی که این بیماری خیلی زود تشخیص داده شود پزشکان می‌توانند با تجویز آنتی‌بیوتیک جلوی پیشرفت آن را بگیرند؛ اما هنوز علت ابتلا به این بیماری مشخص نیست!

بنابر اعلام «مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی» ژاپن از ابتدای سال جاری میلادی (2017) تا 10 دسامبر تعداد 525 نفر در ژاپن به این بیماری مبتلا شده‌اند که این رقم از سال 1999 که نخستین بار این بیماری شیوع پیدا کرد، در بالاترین سطح قرار دارد.

تعداد افراد مبتلا به این بیماری  هر ساله افزایش یافته است؛ اما علت ابتلای افراد به آن همچنان ناشناخته مانده است. در سال 2013، تعداد افراد مبتلا به این بیماری 203 نفر بود.

باکتری گوشتخوار که در یک سوم موارد منجر به مرگ افراد می‌‌شود باعث نابودی بافت‌های بدن شده و در مدت چند روز شخص را می‌کشد. ار این بیماری با نام «سندرم شوکه‌کننده سمی» (TSLS) نام برده می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار