آخرین اخبار

5. دى 1396 - 10:36   |   کد مطلب: 25445
محققان دانشگاه تهران موفق به ساخت نانو سامانه هوشمند انتقال همزمان دارو و ژن به سلول‌های سرطان استخوان شدند.

به گزارش آوای فامنین، به نقل از فارس،

طرح ساخت نانو سامانه‌های هوشمند دارو و ژن بر پایه فناوری پزشکی به سرپرستی قاسم عموعابدینی و به صورت مشترک با مرکز پژوهشی فناوری‌های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران و دانشگاه آمستردام هلند در حال انجام است.

نانو سامانه هوشمند بر پایه نانوفناوری، فناوری ژنومیک، پروتئومیکس و پزشکی شخصی برای درمان سلول‌های سرطانی پایه‌گذاری شده است.

طراحی و بهینه سازی سامانه نانویی لیپوزوم، دارو، ژن و روش هدفمندی در دانشگاه تهران و طراحی ژن و سنتز پپتید در دانشگاه آمستردام هلند صورت گرفته است که نتایج این پروژه تاکنون در مرحله ورود به تست‌های حیوانی است که تا چند سال آینده مسیر تست حیوانی و انسانی را طی می‌کند.

این نانوسامانه مرتبط با پروژه دکتری فاطمه حقیرالسادات، دانشجوی نانوبیوتکنولوژی دانشکده علوم و فنون نوین است. رساله این دانشجو با راهنمایی قاسم عموعابدینی، تیمور فروانفر و محمد حسن شیخ‌ها، مشاوره مارکو هلدر، بهروز زندیه دوالبی و جواد محمدنژاد و با داوری سید مهدی کلانتر، عظیم اکبرزاده، حسینعلی رضائیان و مهدی رهایی و حضور سفیر هلند در ایران در دانشکده علوم و فنون نوین دفاع شد.

از نتایج این تحقیق 6 مقاله ISI چاپ شده و 6 مقاله ISI در دست چاپ و داور نهایی است، همچنین دارای 15 مقاله داخلی و 42 مقاله کنفرانسی داخلی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار