آخرین اخبار

23. مهر 1396 - 13:08   |   کد مطلب: 24974
رئیس سابق انجمن نابینایان همدان گفت: مسئولین فکر میکنند 50 هزارتومان مستمری مشکلی را حل میکند که تا این حد خونسرد رفتار میکنند و نسبت به مشکلات نابینایان بی تفاوت هستند؛ بچه های نابینا از لحاظ معیشتی در سختی هستند.

به گزارش آوای فامنین، احمد زارعی، رئیس سابق انجمن نابینایان همدان در گفت و گو با صبح الوند، ضمن اشاره براین که متاسفانه قانون معلولان پیچیده و مبهم است گفت : چرا مسئولین قانون معلولین را واضح نمیکنند و هرمعلول به صورت جداگانه از قوانین و حقوقی که دارد آگاه نیست تا بتواند مسائل خود را پیگیری کند ؟

 

وی با تاکید بر اینکه  نابینایان مشکلات خاصی دارند افزود: هیچ خدمات مفیدی به این قشر داده نمیشود جز یک خدمات ثابت که مستمری ماهیانه است و از اول انقلاب بوده؛  این مستمری ماهیانه بسیار ناچیز میباشد درحد 50 هزارتومان که بابت هرفرزند 10 هزار تومان اضافه میشود.

 

زارعی با بیان اینکه در گذشته نابینایان را به کار میگرفتند اما امروزه خبری ازبه کارگیری نابینایان نیست ادامه داد: مسئولین ما فکر میکنند مستمری ناچیز مشکلی از مشکلات ما را حل میکند که تا این حد خونسرد رفتار میکنند و نسبت به مشکلات نابینایان بی تفاوت هستند؛  بچه های نابینا از لحاظ معیشتی در سختی هستند و همین باعث شده ازدواج آن ها به تاخیر بیافتد.

 

وی در ادامه سخنان خود تعدادی از مشکلات نابینایان را برشمرد و گفت : نابینایان نیاز به ورزش ، کتابخانه، اردوهای درون استانی و برون استانی هستند اما در همه زمینه ها با مشکل روبه رو هستیم؛ در حال حاضر نابینایان بر مشکلات صبورند و ما هم درگیر پیگیری های بی نتیجه ایم.

 

رئیس سابق انجمن نابینایان همدان ضمن بیان اینکه مسئولین همکاری لازم با انجمن نابینایان را ندارند گفت: من بعداز 12 سال نتوانستم تحمل کنم و از مهر امسال استعفای خود را نوشتم و از انجمن بیرون آمدم، تشکل ها درد را احساس میکنند اما برای مداوا کاری انجام نمیدهند، در همه ادارات جلسات مکرر داشتیم و داد زیاد زدیم اما کو گوش شنوا ؟مسئولین  خصوصا مسئولین بهزیستی که متولی اصلی این امر هستند وظیفه خود را فراموش کردند.

 

زارعی با اشاره بر عملکرد ضعیف سازمان بهزیستی در رسیدگی به امور نابینایان تصریح کرد: مسئولین بعداز مراجعه ما به بهزیستی میگویند تشکل ها را ایجاد کردیم که شما دست از سر ما بردارید و خودتان دنبال کارهای خود باشید و روی پای خودتان بایستید، خودمان پیگیر مسائل هستیم اما نمیتوانیم مشکلات نابینایان را از جیب خود حل کنیم و اصلا انجام این کار برای هیچ تشکلی مقدور نیست.

 

رئیس سابق انجمن نابینایان همدان در ادامه ضمن تاکید براینکه چندسالی هست شعارها در زمینه خدمات شهری زیاد شده است افزود: چندسالیست در رابطه بامناسب سازی معابر ، گویا کردن عابر بانک ها ، اتوبوس ها  و همچنین در نظر گرفتن خط ویژه هایی در معابر برای نابینایان شعار هایی داده شده است اما عملکرد در حد صفر بوده و مسئولین تابه حال هیچ اقدامی انجام ندادند.

 

وی وجود خط ویژه  معابر خیابان بوعلی را بی فایده وبرای نابینایان  غیر قابل استفاده دانست و افزود: مسئولین نمیدانند نابینا چگونه میتواند از آن مسیر خط ویژه استفاده کنند؛ یکی از اعضای شورای شهر دوره قبل میگفت مسیر ویژه طوری است که نابینا عصا را در شیار ها حول دهد ، آیا همچین چیزی ممکن است؟ خط ویژه باید با کفش قابل لمس باشد و 2 سانت از زمین بالاتر باشد تا نابینا متوجه مسیر شود .

 

زارعی در پایان با تاکید بر اینکه نابینایان نیاز به ورزش همگانی دارند تا روح و جسمی شاداب داشته باشند اظهار کرد: بهزیستی پس ازپیگیری مکرر ما گفت مجتمع ورزشی القدیر برای نابینایان است اما سالن در اختیار تربیت بدنی است و آن ها هم سالن را به شخصی دادند که هیچ ربطی به نابینایان ندارند و شاید سالن در سال حدود یک ماه برای نابینایان باشد آن هم جهت تمرین برای مسابقات ؛ متاسفانه امکان ورزش دائمی را از ما گرفتند و این مشکل بزرگی است، مسئولین بدانند اگر القدیر برای خدمات به نابینایان است هیچ خدماتی در اختیار ما نگذاشتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار