آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 11:00   |   کد مطلب: 24825
قمه زنی یکی از وجوه ناخوشایند در عزاداری امام حسین(ع) است که با وجود ایجاد روشنگری در بین مردم در تعداد قلیلی از شهرها و روستاها دیده می شود که هنوز افرادی هستند که دست به این کار می زنند. از جود این امر در شهرستان و روستاهای اطراف بهار جویا شدیم .

به گزارش آوای فامنین،  به نقل از بهارانه، در این باره گفتگویی با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر بهار داشتیم. حجت الاسلام جمشیدی با تاکید بر لزوم بهره گیری کامل از معرفت شناختی حادثه عاشورا در عزاداری امام حسین گفت: خوشبختانه در بهار و روستاهای اطراف چنین امری صورت نمی گیرد و مردم بهار با معرفت کامل در این عزاداری ها شرکت می کنند.

حجت الاسلام جمشیدی ادامه داد: با توجه به استفتائات مقام معظم رهبری و با توجه به شناخت و معرفت کامل مردم منطقه خوشبختانه در این شهر و روستاهای اطراف شاهد انجام قمه زنی نیستیم.

وی ادامه داد: در برخی از شهرها شاهد آن هستیم که افرادی با نیت عزاداری اقدام به قمه زنی در ملا عام میکنند که این امر به لحاظ برداشت های سوء دشمنان باعث ایجاد چهره ای خشن از تشیع می شود و باید جلوی آن گرفته شود چرا که دین اسلام دین عطوفت  است و با ضرر رساندن به جسم انسان همخوانی ندارد.

حجت الاسلام جمشیدی ادامه داد: آنچه که در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید به آن توجه شود، نفس واقعه عاشورا و هدف و آرمان امام حسین و یارانش می باشد و ما با بیان این هدف باید عزاداری ها را به سوی شناخت معرفتی پیش ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار