آخرین اخبار

14. شهريور 1392 - 10:42   |   کد مطلب: 2467
گلر اسبق تیم ملی که در رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، رزمی و کشتی کچ نیز سابقهٔ کوتاهی داشت و لئو یاشین، دروازه‌بان روس را الگوی خود می‌دانست، یکی از بازیکنان خشنی بود

عزیز اصلی یکی از چهره‌های برجستهٔ تاریخ دربی است که به واسطهٔ حادثه‌جویی‌ هایش در جریان دربی چهارم و ششم در تاریخ این رقابت سنتی ماندگار شد.

گلر اسبق تیم ملی که در رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، رزمی و کشتی کچ نیز سابقهٔ کوتاهی داشت و لئو یاشین، دروازه‌بان روس را الگوی خود می‌دانست، یکی از بازیکنان خشنی بود که بسیاری در آن زمان از او هراس داشتند، هرچند او معتقد بود به هیچ‌وجه خشن نیست و با چاقو به میدان نمی‌رود!

در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۴۸ چهارمین دربی پایتخت در شرایطی در ورزشگاه شیرودی برگزار شد که این بازی ناتمام ماند و نقش اول درگیری‌های این دیدار نیز عزیز اصلی نام داشت. این دیدار تا دقیقهٔ ۸۲ با گلی که غلامحسین مظلومی در نهمین دقیقهٔ بازی به ثمر رسانده بود، در جریان بود که اعتراض ناگهانی کادر فنی پرسپولیس باعث شد این بازی تعطیل شود و عزیز اصلی یک سیلی را بر صورت ابوالقاسم حاج‌ابوالحسن داور مسابقه بنوازد. این دربی ۲۵ هزار نفر تماشاگر داشت و در ‌‌نهایت فدراسیون وقت این دیدار را ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام کرد.
دربی ششم یکی دیگر از صحنه‌های هنرنمایی اصلی در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۴۹ بود. در این بازی دو تیم تا دقیقهٔ ۷۵ یک بر یک مساوی بودند، تا این‌که بازیکنان تیم پرسپولیس به دلیل اعتراض به نحوهٔ قضاوت داور زمین را ترک کردند. براساس رأی صادره از سوی فدراسیون فوتبال تیم استقلال با نتیجهٔ ۳ بر صفر برنده بازی اعلام شد. با این نتیجه استقلال به رکورد چهار برد پیاپی در دربی دست یافت. پرسپولیس ابتدا در دقیقهٔ دوم توسط حسین کلانی به گل رسید اما گل دقیقهٔ ۷۵ استقلال توسط عباس مژدهی بازی را به جنجال کشاند. در این دیدار که ۱۵ هزار تماشاگر داشت عزیز اصلی دومین سیلی معروف خود را روانهٔ صورت ارشد برازنده داور دیدار کرد.

در عکس عزیز اصلی را به همراه مرحوم حجازی در جریان بازی خداحافظی فرهنگ بادکوبه می‌بینید. این عکس مربوط است به سال ۱۳۶۵؛ ۱۵ سال بعد از خداحافظی عزیز از فوتبال.

سایت گل:

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار