آخرین اخبار

23. تير 1396 - 19:44   |   کد مطلب: 24544
نماینده ولی فقیه در استان همدان اگر ایران نبود، موصل آزاد نمی‌شد، گفت: جز قدرت ولایت فقیه چه کسی می‌توانست مقابل دشمن در عراق بایستد.

به گزارش آوای فامنین،به نقل از فارس،آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: در روایات آمده است که یکی از بلاهای نگران‌کننده فقر است و در جایی دیگر آمده که قبر از فقر بهتر است.

وی با بیان اینکه بدتر از بیماری فقر بیماری بدن انسان است، خاطرنشان کرد: بیماری‌های خاص که هزینه‌های زیادی را به دولت و ملت تحمیل می‌کند نوع دیگری از مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بدترین بیماری بدن بیماری قلب است، یادآور شد: بیماری قلب همان بیماری روح و فکر است که هر یک در نوع خود خرابی‌های زیادی دارد، در آخرت انسان به خاطر بیماری‌های اخلاقی هزاران سال در جهنم عذاب خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه برخی عقل بیمار و برخی عقل سالم دارند، گفت: اگر کسی عقل بیمار داشته باشد چنین فردی همه چیز را از دست داده و در مقابل کسی که عقل سالم دارد همه چیز دارد.

طه‌محمدی با بیان اینکه در روایات آمده عقل‌ها امام و فرمانده فکرها هستند، خاطرنشان کرد: همه چیز به برکت فکر و دستور عقل انجام می‌شود چراکه فکر راهنمایی می‌کند دل انسان چه چیزی را تقاضا کند و به کدام یک پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی که عالم ساخته می‌شود به برکت استفاده از عقل است، اظهار کرد: هیچ موجود زنده‌ای غیر از انسان نمی‌تواند از فکر و اندیشه بهره‌مند شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه قدرت فکر کردن تا جایی در اسلام اهمیت دارد که آن را برابر با هفتاد سال عبادت می‌داند، یادآور شد: عقل دارای دو شاخه نظری و عملی است که منظور از عقل نظری همان است که حق و باطل و خوب و بد را از یکدیگر تمیز داده و تشخیص می‌دهد که بعد از این مرحله عقل عملی به میان می‌آید که به انسان دستور انجام عمل را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه در بین برخی عقل نظری حاکم بوده و عقل عملی آنها سست و تنبل است، گفت: در مقابل، بر عده‌ای عقل عمل حاکم بوده و از عقل نظری بی‌بهره هستند که در نهایت هر دو گروه باخته‌اند.

طه‌محمدی با تاکید بر اینکه عاقل کسی است که از دو جنبه عقل بهره‌مند باشد، خاطرنشان کرد: چنین فردی سود کرده و خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است چراکه بزرگترین مصیب عالم آن است که انسان از عقل خود بهره‌مند نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دنیای علم است ولی علم منهای عقل چیزی جز ذلت نیست، افزود: بزرگترین رقم‌های مالی دنیا خرج جنگ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه کشورهای ظالم در کشورهای عقب‌مانده جنگ ایجاد می‌کنند آن وقت از طرف دیگر به آنها سلاح می فروشند، افزود: در هفته‌های گذشته رئیس جمهور آمریکا میلیون ها دلار پول سلاح نظامی از عربستان گرفت که مردم مظلوم مسلمان یمن را به خاک و خون بکشد و آنها را به شهادت برساند.

وی با بیان اینکه آمریکا خود ناامن‌ترین کشور دنیاست، یادآور شد: آنها خود نمی‌توانند اسلحه‌هایی که در کشور خود وجود دارد جمع‌آوری کنند چراکه منافع کارخانجات اسلحه‌سازی به مخاطره می‌افتد.

طه‌محمدی با بیان اینکه پیامبران الهی آمدند تا بشر را هدایت کرده و راه استفاده از عقل را به آنها بیاموزند، گفت: عقل 99 درصد از مردم دنیا اسیر نفس اماره است.

وی اشاره‌ای به اقتصاد بیمار و بانک‌های بیمار کرد و گفت: زمانی بانک‌ها سالم می‌شوند که به مردم ظلم نکنند و اگر چنین شد اقتصاد سالم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه لقمه حرام که از گلوی انسان پایین می رود تا 40 روز فرد را مسموم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌ها خوی و خصلت صالح دارند و در این خانواده ها پدر و مادر و اهل خانواده اهل بهشت هستند.

وی با بیان اینکه امروزه خیلی از حکومت‌ها بیمار هستند، افزود: از نشانه‌های دولت بیمار آن است که اصول کار را فراموش کرده و به امور فرع می‌چسبد یعنی کارخانه‌های ما تعطیل باشد و سالی 20 میلیارد قاچاق وارد کنیم.

طه‌محمدی با بیان اینکه یکی دیگر از نشانه‌های دولت بیمار آن است که انسان های سالم را کنار زده و انسان های بیمار را در رأس قرار می‌دهد، افزود: در مجموعه آموزش و پرورش مریض معلمان سالم کار اداری انجام می‌دهند و معلمانی که نماز نمی‌خوانند در کلاس درس حاضر می شوند و من این را به آموزش و پرورش خودمان گوشزد کردم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارتش‌های دنیا بیمارند ولی ارتش ما از سلامت کافی برخوردار است، گفت: هیچ یک از آنها در ماموریت‌های خود فرمان ظالمانه انجام نمی‌دهند و دستوری ظالمانه به آنها نمی‌رسد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سردار سلیمانی یک عارف به تمام معناست، خاطرنشان کرد: ایشان در یکی از صحبت‌های خود فرمودند که فتح موصل پیروزی بر داعش نبود بلکه پیروزی بشریت و انسانیت بر شقاوت و قساوت بود.

وی با بیان اینکه در روز گذشته نمایندگان کشور آلمان مصوبه مربوط به هم‌جنس‌گرایی را در کشور خود به تصویب رساندند، افزود: این در حالی است که شورای نگهبان یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) بود که هیچ قانونی بر خلاف اسلام و قانون اساسی کشور در مجلس به تصویب نرسد.

طه‌محمدی با بیان اینکه اشاره‌ای به فتح موصل در کشور عراق کرد و گفت: داعش را همانند غده سرطانی پدید آوردند و خدا می‌داند که این حکومت‌های دست نشانده ذلیل چقدر هزینه کردند و چقدر کشته و چندین میلیون آواره بر جا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در کشور عراق چقدر خرابی‌ها به جا گذاشته شد و چه تعداد انسان آواره شد، افزود: به مدد خداوند پیروز شدند ولی اگر پشتیبانی ایران نبود این پیروزی حاصل نمی‌شد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه غیر قدرت ولایت فقیه چه کسی می‌توانست در مقابل دشمن بایستد، خاطرنشان کرد: باید از مرجعیت عراق، آیت‌الله سیستانی در این زمینه تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار