آخرین اخبار

14. شهريور 1392 - 8:58   |   کد مطلب: 2453
دستیابی به جامعه‌ای سالم، مرهون خدمات افرادی است که برای دستیابی به اهداف والای انسانی و ارتقای سلامت آحاد جامعه، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با تلاش مضاعف خود موجب تحقق این خدمات بزرگ شده‌اند.

دستیابی به جامعه‌ای سالم، مرهون خدمات افرادی است که برای دستیابی به اهداف والای انسانی و ارتقای سلامت آحاد جامعه، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با تلاش مضاعف خود موجب تحقق این خدمات بزرگ شده‌اند.

در این میان بهورزان به عنوان یکی از اعضای تیم سلامت در راستای ارتقا و حفظ سلامتی صادقانه مشغول به فعالیت هستند.

خدماتی که بهورزان ارائه می‌کنند، نمونه‌ای منسجم از خدمات متنوعی است که هر انسانی حق دارد از آن بهره‌مند شود.

سرشماری خانوارها و جمع‌آوری اطلاعات آماری کامل جمعیت زیر پوشش خانه بهداشت و تنظیم پرونده خانوار، برقراری ارتباط با مردم، جلب مشارکت مردمی در زمینه‌های مختلف بهداشتی، آموزش سلامت، ارائه خدمات بهداشت خانواده ، مشاوره و ارائه خدمات تنظیم خانواده، بهداشت سالمندان و بهداشت دهان و دندان و ارائه خدمات پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها بخشی از وظایف بهورزان است.

بیماریابی و درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، ارائه خدمات بهداشت مدارس، بهداشت محیط روستا شامل بهداشت مواد غذایی، دفع بهداشتی زباله و فضولات حیوانی و جلب مشارکت روستائیان و شورای اسلامی روستا به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی روستا از جمله خدمات ارائه شده از سوی این قشر است.

همزمان با 12 شهریور ماه روز بهورز، گروه گسترش واحد بهورزی مرکز بهداشت استان همدان اعلام کرد که پنج تن از بهورزان و مربیان نمونه دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 92 در کشور نمونه شدند.

این برگزیده‌ها را ناصره فخاری و حدیقه زمردی از شهرستان همدان، جواد جعفری گماسایی از شهرستان ملایر، قدم‌خیر مرادی از شهرستان اسدآباد، فیروزه عزیزی از شهرستان بهار شامل می‌شوند.

معصومه محمد رحیمی و نرگس عبدی از فامنین، ربابه سیفعلی‌زاده و مجید اصلاحی نور از کبودراهنگ، محمد صالح سلگی و سمیه ابوالفتحی از نهاوند، فرهاد عابدی از بهار، حسین ثمری خشنود از رزن نیز به عنوان بهورزان نمونه همدان در سال 92 انتخاب شدند.

فارس

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار