آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1396 - 0:54   |   کد مطلب: 24049
رسانه های خارجی کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی را اقدامی در جهت ائتلاف اصولگرایان بر سر یک کاندیدای واحد خواندند.
بازتاب خارجی کناره‌گیری قالیباف از انتخابات ریاست‌جمهوری /آسوشیتدپرس: یک کناره‌گیری به نفع نامزد تندرو اصولگرا /رویترز: تلاش همه‌جانبه برای شکست روحانی

به گزارش آوای فامنین، به نقل از نامه نیوز، کناره گیری قالیباف از رقابت های ریاست جمهوری با بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی همراه بود.

آسوشیتدپرس: نامزد اصولگرایان به نفع نامزد تندرو کناره گیری کرد

نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری ایران به نفع نامزد تندرو کناره گیری کرد، اقدامی که می تواند به نفع کسانی باشد که امیدوار هستند روحانی میانه رو در این انتخابات شکست بخورد.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شده است، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران تصمیم به افزایش شانس ابراهیم رئیسی تندرو گرفت و از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

در بیانیه قالیباف برای اعلام انصراف از حضور در انتخابات آمده است: از همه حامیانم می خواهم تا از تمام ظرفیت خود استفاده کنند و از برادرم ابراهیم رئیسی برای پیروزی در انتخابات حمایت کند.

تصمیم قالیباف تعداد نامزدهای شرکت کننده در انتخابات روز جمعه را به 5 نفر کاهش داد و انتظار می رود تعداد نامزدهای بیشتری در روزهای باقی مانده با هدف حمایت از نامزدهای دیگر کناره گیری کنند.

این سومین انتخاباتی بود که قالیباف در آن حضور پیدا کرد و در انتخابات های گذشته یک بار در سال 2005 در مقابل محمود احمدی نژاد تندرو و یک بار در سال 2013 در مقابل روحانی میانه رو شکست خورد.

این در حالی است که بسیاری از ساکنان پایتخت ایران از قالیباف پس از حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو که به کشته شدن 26 نفر از جمله 16 آتش نشان منجر شد عصبانی هستند.

 

 

رویترز: قالیباف، شهردار تهران به نفع رئیسی تندرو رقابت های ریاست جمهوری را ترک کرد

محمدباقر قالیباف، روز دوشنبه با اعلام حمایت از ابراهیم رئیسی روحانی تندرو در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه از این رقابت ها کناره گیری کرد.

قالیباف، فرمانده سابق سپاه و فرمانده پلیس یکی از رقبای اصلی حسن روحانی به شمار می رفت که به دنبال انتخاب مجدد برای دوره دوم در این انتخابات است.

در انتخابات پیشین که 4 سال پیش برگزار شد، اقالیباف برای دومین بار در این انتخابات شرکت کرد اما تنها توانست 16.5 درصداز آراء را کسب کند. روحانی که متعهد شده بود انزوای بین المللی ایران را کاهش دهد و ازادی در ایران را افزایش دهد با کسب تنها 50 درصد از آراء می تواند مانع از کشیده شدن رای گیری به دور دوم شود.

این بار، تندروهای اصولگرا که به دنبال شکست روحانی هستند به ابراهیم رئیسی اعتماد کرده اند.

 

بلومبرگ: قالیباف از انتخابات ایران کناره گیری کرد تا اصولگرایان متحد شوند

تصمیم قالیباف منجر به آن شد که رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ایران روحانی و رئیسی دو رقیب اصلی این انتخابات شوند.

بلومبرگ می نویسد: پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 19 می (29 اردیبهشت) منجر به ایجاد تنش در روابط تهران و واشنگتن می شود.

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران از این رقابت ها کناره گیری کرد تا از ابراهیم رئیسی اصولگرا حمایت کند. تصمیمی که نظرسنجی ها نشان می دهد به طور موثری انتخابات را دو قطبی می کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار