آخرین اخبار

3. شهريور 1392 - 8:05   |   کد مطلب: 2203
جی‌میل یکی از رایج ترین و کاربردپسندترین سرویس های ارسال ایمیل در دنیای مجازی است و میلیون ها کاربر در سراسر دنیا دارد. البته رایج بودن آن اگرچه اهمیت فراوانی دارد اما باعث شده تا بیشتر در معرض خطر بیشتری هم باشد.

جی‌میل یکی از رایج ترین و کاربردپسندترین سرویس های ارسال ایمیل در دنیای مجازی است و میلیون ها کاربر در سراسر دنیا دارد.

البته رایج بودن آن اگرچه اهمیت فراوانی دارد اما باعث شده تا بیشتر در معرض خطر بیشتری هم باشد. هکرهای زیادی به فکر سوء استفاده از حساب های کاربران ایمیل گوگل هستند. به همین منظور، در ادامه تعدادی از روش های امنیت را برایتان توضیح داده ایم.

1. استفاده از پروتوکل https

یکی از روش های امن برای استفاده از جی‌میل https است. این پروتکل، اتصال اینترنتی امنی را برای کاربر ایجاد می کند. استفاده از آن به خصوص وقتی از کافی نت، کافی شاپ یا مراکز عمومی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید، بسیار لازم و ضروری است.

برای این منظور فقط کافیست به قسمت «تنظیمات عمومی» بروید گزینه  always use httpsبه معنای «همیشه با پروتکل https به جی‌میل وصل شو» را فعال کنید.

2.استفاده از سوال امنیتی

پیش از ساختن حساب کاربری در جی‌میل، از شما خواسته می شود سوالی برای امنیت حسابتان انتخاب کنید و پاسخ آن را فقط پیش خود محفوظ نگه دارید. بهتر است در این قسمت خلاقیت به خرج دهید و سوالی انتخاب کنید که یافتن پاسخ آن برای هکرها آسان نباشد. به این فکر کنید شاید یکی از اطرافیان شما که، شما را به خوبی می شناسد یکی از هکرهای حساب کاربریتان باشد.

3. کلمه رمز با عبارت ترکیبی و غیرقابل حدس

بهترین روش برای امنیت بیشتر حساب کاربری استفاده از عبارت ترکیبی و غیر قابل حدس به عنوان رمز عبور است. از عباراتی استفاده کنید که هکرها نتوانند آن را به سادگی پیدا و از حسابتان سوءاستفاده کنند. به طور مثال از حروف و اعداد و نشانه ها در عبارت رمز استفاده کنید. اگر کلمات و اعدادی که برای رمز استفاده می کنید به اندازه کافی قوی نباشند، حتی نزدیکان شما نیز می توانند به راحتی با استفاده از نرم افزارهایی همچون «مدیریت پسوورد مایکروسافت» برای پیدا کردن رمز عبورتان اقدام کنند.
این ابزار مایکروسافت در این مورد – یعنی یافتن کلمات رمز – بسیار کارآمد است؛ شاید بتوان گفت بسیار بهتر از ابزار گوگل در این زمینه عمل می کند. حتما به امنیت اکانت خود اهمیت بدهید و از رمزهای پیچیده استفاده کنید.

4. کنترل اطلاعات IP

چک کردن IP اتصال به اینترنت، به کاربر کمک می کند تا از آخرین فعالیت های حساب کاربریش آگاه شود. در این صورت اگر فردی غیر از کاربر، از آدرس آی پی جداگانه ای به حساب کاربری او وارد شده باشد، کاربر متوجه خواهد شد.

5. نسخه پشتیبان ایمیل

تهیه کردن نسخه پشتیبان از جی میل علاوه بر امنیت حساب، به کاربر این اطمینان را می دهد که اگر در هر صورت و به هر دلیلی حسابش از بین برود، یک نسخه از فعالیت هایش را دارد. این که هر کاربری مورد حمله هکرها قرار گیرد، بسیار عادی است. حمله هکرها همیشه با علت خاصی نیست اما به هر حال می توانید با رعایت کردن مسایلی جزئی، امنیت خودتان را تضمین کنید.

برای تهیه نسخه پشتیبان می توانید یک کپی از فعالیت های حسابتان را در حساب کاربری دیگری به صورت آنلاین ذخیره کنید. خوشبختانه گوگل این امکان را به کاربرانش می دهد تا هر تعداد حساب که می خواهند برای خود بسازند و از آن استفاده کنند.

6.استفاده از keyscrambler

Keyloggerها برنامه های بسیار کوچک و هوشمندی هستند که می توانند به راحتی از فیلتر نرم افزارهای امنیتی عبور کنند و همچون تروجان اطلاعات حساب کاربر را بدزدند. برای حفاظت از امنیت حساب کاربری خود در جی میل می توانید از keyscramblerها استفاده کنید. این نرم افزار هویت هکرها و لاگرها را تشخیص می دهد و از نفوذ آنها به حساب کاربر جلوگیری می کند.

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار