آخرین اخبار

19. اسفند 1391 - 21:18   |   کد مطلب: 187
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز سال 92 در هفته سوم فروردین ماه خبر داد

 

حسین توکلی  با اعلام اینکه در سومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تعداد 39 هزار و 374 نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: در کنکور دکتری که روز گذشته در 37 شهرستان و 114 حوزه امتحانی برگزار شد در مجموع 128 هزار و 149 داوطلب مرد و 89 هزار و 678 داوطلب زن در این آزمون حضور داشتند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه آزمون نیمه متمرکز دکتری در روز گذشته با امنیت کامل برگزار شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در دهه سوم فروردین ماه 92 از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد.

توکلی با اشاره به نحوه انتخاب رشته پذیرفته شدگان در آزمون دکتری نیز گفت: آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته خواهند شد، همزمان با دریافت کارنامه نتیجه اولیه می توانند ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی از سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب 50 کد رشته محل اقدام کنند.

وی ادامه داد: پس از انتخاب رشته گزینش علمی با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هریک از کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه ها بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل های تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت به منظور شرکت در مصاحبه استخراج و در نیمه دوم اردیبهشت ماه 92 ضمن انتشار فهرست اسامی معرفی شدگان از طریق سایت سازمان فهرست مذکور به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ذیربط ارسال می شود، هر یک از معرفی شدگان بر اساس برنامه زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه برای شرکت در مصاحبه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و بر اساس نمره کل حاصل از نمره کل آزمون علمی (80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل) همچنین نمره مصاحبه به میزان هریک 50 درصد با توجه به اولویت کد رشته محل های انتخابی، ظرفیت و سهمیه داوطلبان صورت گرفته و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی استخراج و در نیمه دوم شهریورماه 92 از طریق سایت سازمان منتشر می شود

به نقل از پانا

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار