آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1392 - 19:56   |   کد مطلب: 1457
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: 90 درصد دستگاه‌های اجرایی احصاء شده همدان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

13910821000150_PhotoA

به گزارش آوای فامنین به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی ساکی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی اظهار کرد: پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات در سال 88 براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، همزمان شرکت‌های خصوصی دیگری مانند ایرانسل، رایتل، مبین‌نت و شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت هم با اخذ پروانه فعالیت از وزارت ارتباطات آغاز به ارائه خدمات کردند.

وی با اشاره به اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه خدمات دارد، افزود: در همین راستا بخش دولتی وظیفه حاکمیتی و بخش خصوصی تصدی‌گری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم بخش دولتی نظارت بر عملکرد شرکت‌های خصوصی در چارچوب پروانه قوانین و مقررات است که این موضوع از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر در بخش خصوصی اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگی ایرانسل، مخابرات، شرکت رایتل، نمایندگی مبین‌نت، 29 شرکت ISP و ISDP و 16 نمایندگی شرکت‌های PAP انجام فعالیت می‌کنند.

*ضریب نفوذ 71 درصدی تلفن همراه در همدان

ساکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی شاخصه‌های ارتباطاتی همدان اذعان کرد: ‌استان همدان با بیش از 553 هزار مشترک تلفن ثابت ضریب نفوذ 31 درصدی دارد، به طوری که همه روستاها دارای پوشش تلفن ثابت هستند.

وی، تعداد مشترکان تلفن همراه ایرانسل، مخابرات و رایتل در همدان را یک میلیون و 250 هزار مورد عنوان کرد و گفت: بر این اساس استان همدان با ضریب نفوذ 71 درصدی در تلفن همراه، 80 درصد روستاها و همه جاده‌های اصلی و فرعی را پوشش می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان با اعلام اینکه در استان همدان 442 دفتر ICT روستایی فعال است، افزود: استان همدان با برخورداری از 4 هزار و 150 کیلومتر فیبرنوری ملی و استانی در همه شهرها و روستاها وضعیت مطلوبی دارد.

*افتتاح دیتا سنتر همدان در چند روز آینده

وی با اشاره به برخورداری 85 درصد استان همدان از دیتا سنتر یادآور شد: استان همدان با عنوان دومین استان کشور در برخورداری از دیتاسنتر، در روزهای آینده شاهد افتتاح مرکز داده‌ها در همدان خواهیم بود.

ساکی بیان داشت: در سطح استان همدان، 210 مورد از شبکه سلامت، 720 پایگاه بسیج، 740 مدرسه و 90 درصد دستگاه‌های اجرایی احصاء شده، به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی، شبکه ملی اطلاعات را بستری امن برای نگهداری، ذخیره‌سازی و تبادل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات دانست و گفت: این شبکه مرکز ذخیره ارتباطی کشور است که با راه‌اندازی این شبکه، امنیت و سرعت اطلاعاتی بالا رفته و هزینه‌های دسترسی کاهش می‌یابد.

*همدان آماده اجرای هم‌گروهی کد در سال آینده

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان، نظارت بر عملکرد اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت را از وظایف مهم این اداره برشمرد و افزود: با بازرسی و نظارتی که این اداره بر عملکرد اپراتورها دارد، بر حقوق مشتریان و خدماتی که ارائه می‌شود، نظارت می‌کند.

وی در خصوص ارائه خدمات نسل سوم در اپراتور رایتل عنوان کرد: در حال حاضر اینترنت با پهنای وسیع در رایتل انجام می‌شود که تا یک سال آینده اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نمی‌توانند این خدمت را ارائه کنند، اما بعد از یک سال مجوز ارائه چنینی خدمتی را خواهند یافت.

ساکی در بخش دیگری از سخنانش به طرح هم‌گروهی ارتباطات اشاره کرد و افزود: طرح هم‌گروهی که یک کد شدن استان را به دنبال دارد، به نوعی عدالت اجتماعی است، چراکه هزینه مکالمات از دورترین نقطه با نزدیک‌ترین نقطه در استان‌ها یکسان می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح هم‌اکنون در دو استان تهران و البرز انجام شده، استان قم نیز در چند روز آینده اجرایی می‌شود و همدان نیز آمادگی اجرای این طرح در سال آینده را دارد.

* ارسال پیامک تبلیغاتی کاندیداها طبق مقررات سازمان تنظیم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان در ادامه در خصوص ارسال پیامک‌های انبوه نیز خاطرنشان کرد: در این راستا باید از مشترکان اجازه گرفته شود و شرکت‌ مخابرات و اپراتورها باید شماره‌های مشترکان را با مجوز از مشترکان در اختیار این پیامک‌ها قرار داده و راهکارهای اجرایی را با سازمان هماهنگ کنند.

وی در خصوص تبلیغات کاندیداها با ارسال پیامک انبوه، ابراز کرد: طبق مقررات سازمان تنظیم، آئین‌نامه‌ای از سوی ستاد انتخابات خاص تبلیغات کاندیداها مصوب شده تا کاندیداهایی که می‌خواهند ارسال پیامک انبوه کنند، خود در شرکت‌های اپراتور حاضر شوند.

ساکی در پایان بیان داشت: ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انتخابات توسط پیمانکاران شرکت‌های اپراتور انجام می‌شود، هر چند کاندیداها باید از وزارت ارشاد هم مجوزی را داشته باشند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار