آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1392 - 17:20   |   کد مطلب: 1445
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: هم‌اکنون 16 پایگاه هلال احمر در استان فعال است که سعی داریم تا پایان سال این رقم به 20 پایگاه فعال در استان همدان برسد.

13920121000193_PhotoA

به گزارش آوای فامنین به نقل از  خبرگزاری فارس ، حمید ره‌انجام صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با همت مجلس و دولت در نقطه مطلوبی از نظر امکانات و تجهیزات نسبت به سال‌های گذشته قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته در استان 790 حادثه جاده‌ای، کوهستان، حوادث رانندگی و... را پوشش دادیم و در دو زلزله آذربایجان شرقی و اخیراً در زلزله بوشهر توانستیم به بهترین نحو امدادرسانی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه در ایام نوروز نیز حضور هلال احمر حضوری پررنگ بود خاطرنشان کرد: ما در ایام نوروز 121 حادثه را در استان پوشش دادیم، که با وجود بالگرد، می‌توانیم علاوه بر استان همدان به استان‌های مجاور هم امدادرسانی کنیم.

وی ابراز داشت: در ایام نوروز یک هزار و 400 نفر از اعضاء جوان هلال احمر استان در چادرهای آبی رنگ در مناطق مختلف تعداد 265 هزار بروشور برای راهنمایی مسافرین توزیع کردند.

ره‌انجام با بیان اینکه یک هزار و 350 نفر در ایام نوروز حضوری فعال داشتند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 16 پایگاه در استان فعال است که سعی داریم تا پایان سال این رقم به 20 پایگاه فعال در استان همدان برسد.

وی توجه به دین و انجام کارهای انسان‌دوستانه را از مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر استان دانست و افزود: کسب رتبه دوم کشوری اعضاء جوانان هلال احمر در حفظ و قرائت قرآن و همچنین کسب رتبه چهارم کشوری امداد و نجات استان دلیلی است بر این مدعا که وظیفه اعضاء هلال احمر جامه عمل پوشاندن به اهداف روحانی و متعالی هلال احمر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز اظهار داشت: لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی، نجات یک انسان است که اگر برای رضای خداوند باشد گویی در تمام عمر در حال عبادت بوده است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی افزود: ما همیشه فکر می‌کنیم که فقط نماز خواندن عبادت محسوب می شود و بقیه کارها هیچ ارتباطی به خدا ندارد که این یک اشتباه بزرگ است.

وی با اشاره به حدیثی در ارتباط با دادن صدقه ابراز داشت: صدقه دادن فقط این نیست که در اول صبح پولی به بینوایی بدهی، بلکه لبخند زدن به خواهر و برادر دینی صدقه، محسوب می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از شغل‌های ارزشمند و حیاتی شغل شما عزیزان در جمعیت هلال احمر است یادآور شد: اعضای این جمعیت آن لحظه‌ای که در حال استراحت هستند نیز نزد خدا عبادت محسوب می‌شود چرا که استراحت آن‌ها برای تجدید قوا با هدف ارائه خدمت به مردم است.

وی خطاب به خانواده هلال احمر اظهار داشت: ارزش کار شما در زمان وقوع سیل، زلزله، حادثه جاده‌ای، قحطی و بسیاری از بلاهای طبیعی و غیر طبیعی مشخص می‌شود که چطور دلسوزانه به داد مردم می‌رسید و بدون هیچ چشم‌داشتی به آنها کمک روحی و جسمی می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کار جمعیت هلال احمر بسیار ارزشمند است افزود: نجات هر انسانی فارغ از دین و مسلک او و حتی نجات حیوان‌ها با شرط اینکه برای جلب رضای خداوند باشد کار خداپسندانه‌ای است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار