آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1392 - 11:58   |   کد مطلب: 1429
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در عملیات مبارزه با سن غلات در مرحله سن مادر 80 هزار و 862 هکتار از مزارع آبی و دیم گندم و همچنین 19 هزار و 937 هکتار از مزارع آبی و دیم جو تحت پوشش سمپاشی قرار گرفت.

 

 

 

222-66

به گزارش آواي فامنين به نقل از ايسنا، "شهرام پیشه‌ور" با اعلام این خبر افزود: پیش‌بینی می‌شود عملیات مبارزه با این آفت در مرحله پوره سن که از هفدهم اردیبهشت ماه آغاز شد تا اواخر خردادماه انجام گیرد.

 

وی با بیان این که عملیات مذکور با مشارکت کشاورزان صورت گرفت، اظهار کرد: بیش از هشت هزار دستگاه و انواع ادوات سمپاشی برای مبارزه با سن غلات استفاده شده است.

 

پیشه‌ور با بیان این که شرایط آب و هوایی امسال نسبت به سال‌های قبل در فصول پاییز، زمستان و بهار متفاوت و دمای هوا بالاتر از سنوات گذشته بوده است، افزود: امسال 16 روز زودتر از سال گذشته به مبارزه با آفات مذکور اقدام شد.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان این که کشاورزان باید همکاری لازم را با اعضای شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی داشته باشند، گفت: کشاورزان باید به محض تشخیص و اعلام به شبکه‌های مراقبت نسبت به انجام مبارزه شیمیایی در مزارع گندم و جو کشاورزان اقدام کنند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار