آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1392 - 14:19   |   کد مطلب: 1352
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 20 هزار اثر تاریخی در طول فعالیت دولت نهم و دهم در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

111111

ˈمسعود علویان صدرˈ : هم اینک 34 هزار اثر تاریخی و فرهنگی در بخش های مختلف در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که دست کم 20 هزار آن در دوره دولت نهم و دهم به ثبت بوده است.

وی در حاشیه دومین روز از نخستین همایش بین المللی گردشگری زیارت در مشهد گفت: همچنین دولت دکتر احمدی نژاد در حوزه ثبت جهانی آثار تاریخی کشور رکورد را شکسته است.

وی اظهار داشت: تا سال84 فقط هفت اثر از کشور در فهرست آثار جهانی ثبت شده بود در حالی که از سال 84 تاکنون هشت اثر به ثبت جهانی رسیده است.

علویان صدر افزود:با این تفاوت که این هشت اثر گستره 18 اثر را دارند به این معنا که میزان پراکنش این تعداد به اندازه 18 اثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر این دولت دهم رویکرد جدیدی در عرصه ثبت آثار ملی داشت و آن هم ثبت میراث معنوی بود که بر این اساس تاکنون 10 اثر را توانسته ایم در فهرست آثار جهانی به ثبت برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه این افتخار بزرگی است که مختص دولت دهم است، گفت: این میراث معنوی شامل نوروز، موسیقی ردیفی ایران، قالیبافی استان فارس، آیین های پهلوانی، قالیشویی مشهد اردهال کاشان، تعزیه، روش سنتی قالیبافی در کاشان، موسیقی بخش های خراسان، فناوری ساخت لنج در جنوب و نقال(قصه پردازی ) ایرانی می شود که به ثبت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) رسیده است.

به نقل ازایرنا

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار