آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1392 - 18:06   |   کد مطلب: 1310
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: دو پایگاه قرنطینه ثابت در استان همدان حمل و نقل مواد خام دامی را کنترل می کنند

IMG15471120

محمود رضا رسولی افزود: کنترل ورود و خروج مواد خام دامی به استان از وظایف دامپزشکی است که در همین راستا پست های قرنطینه ای بین راهی که تمام محموله های دام و مواد خام دامی در حال انتقال را کنترل می کند، راه اندازی شده است.

رسولی با اشاره به اینکه دو پایگاه قرنطینه ثابت در صالح آباد و رزن، انتقال مواد خامی در استان همدان را کنترل می کنند، گفت: در مواقع شیوع بیماری ها، پست های سیار برای بازرسی مواد خام دامی تشکیل می شود.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در تحقق حماسه اقتصادی، گفت: تولید مواد خام دامی مانند گوشت، شیر، عسل، پشم و تخم مرغ، در عرصه های صنعتی و روستایی و افزایش بهره وری و جلوگیری از تلفات دام و طیور در این راستا برنامه ریزی شده است.

رسولی با بیان اینکه در استان همدان بیش از 700 نفر در بخش خصوصی و صنایع وابسته به دامپزشکی مشغول فعال هستند، عنوان کرد: دامپزشکی در ایجاد اشتغال پایدار در واحد های دامداری و با تقویت اقتصاد خانوار روستایی موجب دستیابی به خودکفایی در زمینه تولیدات دامی و صنایع وابسته نظیر کشتارگاه ها و بسته بندی ها می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان همچنین از بکارگیری مسئولین بهداشتی فنی در رستوران های استان همدان خبر داد و افزود: در شهرستان های همدان، نهاوند، ملایر و تویسرکان کارشناسان بهداشتی در رستورانها مستقر بوده و مواد خام دامی نظیر گوشت قرمز و مرغ و ماهی را کنترل می کنند.

وی با تاکید براینکه گستره کار دامپزشکی از مزرعه تا سفره است، اذعان داشت: نیروی موجود در دامپزشکی استان همدان جوابگوی کار دامپزشکی نبوده و از نظر اعتبارات نیز با کمبود مواجه هستیم.

رسولی تاکید کرد: دامپزشکی در ایجاد اشتغال پایدار در واحدهای دامداری ها ی صنعتی و روستایی و عشایری نقش اساسی دارد.

به نقل از مهر

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار