آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1392 - 12:36   |   کد مطلب: 1227
استاندار همدان گفت: با وجود اینکه نرخ بیکاری همدان در سال گذشته، 9.7 دهم درصد شد اما هنوز بیکاری تحصیلکردگان عذاب‌آور است.

13920127000311_PhotoA

به گزارش آوای فامنین به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره به افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در همدان اظهار کرد: امیدواریم با افتتاح این صندوق بخشی از مشکلات وثیقه‌ بانکی حل شده و بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز در این راستا باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق هم‌اکنون با سرمایه 40 میلیارد تومانی کار خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: این مبلغ را اکنون به 50 میلیارد تومان اضافه می‌کنیم که در صورت عملکرد مناسب اعتبار این صندوق نیز افزایش می‌یابد.

استاندار همدان در ادامه به سهمیه اشتغال استان اشاره کرد و افزود: استان همدان در ابتدای سال 91 تعهد ایجاد اشتغال 63 هزار نفری داشت که با فعالیتی که صورت گرفت، 73 هزار و 369 نفر در سامانه اشتغال ثبت شد که 16 درصد علاوه بر سهمیه افزایش اشتغالزایی انجام شد.

وی اشتغالزایی سال 91 را موجب کاهش 2.7 درصدی بیکاری دانست و گفت: در سال 90 نرخ بیکاری در همدان 12.4 درصد بود که این نرخ در کشور 12.3 درصد بود اما در سال 91 با اشتغالزایی که صورت گرفت، نرخ بیکاری 9.7 درصد که نرخ کشوری آن 12.1 دهم است.

آزاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای نخستین بار نرخ بیکاری همدان در سال 91 تک رقمی شد، افزود: در حال حاضر هنوز در استان همدان بیکاری زیاد است اما آن چیزی که بیشتر موجب ناراحتی می‌شود، بیکاری تحصیل‌کردگان است.

وی رفع بیکاری تحصیل‌کردگان را منوط به ایجاد امکانات، تسهیلات و تفکر دانست و گفت: تحصیل‌کردگان باید با ورود به بازار کار، تولید و کارآفرینی نباید منتظر استخدام در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی باشند.

استاندار همدان یادآور شد: 13 هزار تحصیل‌کرده بیکار در سطح استان وجود دارد که نمی‌توانیم آن‌ها را در سازمان‌ها استخدام کنیم بلکه باید با فرهنگ‌سازی در جامعه آنها را به سمت کارآفرینی سوق دهیم که این امر مستلزم کمک دستگاه‌های اجرایی است.

وی در خصوص طرح‌هایی که هنوز موفق به اخذ تسهیلات اجرایی از بانک‌ها نشده‌اند، تأکید کرد: بانک‌ها و مؤسسات بانکی باید مدت زمان ارائه تسهیلات را کوتاه کنند تا طرح‌ها با نوسانات قیمت بازار مواجه نشوند.

آزاد با تأکید بر افزایش تولیدات داخلی یادآور شد: با توجه به اینکه امروزه کشور ما با تحریم مواجه است باید به افزایش تولیدات داخلی منجر به توسعه ملی شویم چرا که برخی از صادرات فصلی است.

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به اینکه برخی از کالاها صادراتی بوده و موجب ارزآوری می‌شوند، بانک‌ها باید برای ارائه تسهیلات به این طرح‌های تولیدی حساس بوده و هر چه سریع‌تر مبالغ مورد نظر را ابلاغ کنند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار