آخرین اخبار

21. تير 1402 - 22:45   |   کد مطلب: 27016
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه شنبه (20 تیر) در مراسم روز ملی فناوری اطلاعات، اظهار داشت: نظام صنفی رایانه ای مهمترین پیشران در برنامه هفتم است. تجارت بدون بستر علم هم امکان پذیر نیست و عامل تحول کشور و اقتصاد در مجموعه نظام صنفی رایانه قرار دارد.

وی افزود: رشد اقتصادی مهمترین چالش امروز کشور ماست که همراه 3 عامل سرمایه گذاری، بهره وری و منابع انسانی است. امروز مهمترین ابزار تولید قدرت کشورها، فناوری و ارتباطات است و ضرورت اجتناب ناپذیری برای جامعه و حکمرانی دولت هاست.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه حکمرانی هوشمند به مراتب مهمتر از دولت الکترونیک است، خاطرنشان کرد: ما گرفتار قوه چهارم هستیم که قوی تر از سه قوه دیگر است. این قوه چهارم همان اسب سرکش دیوان سالاری است و فناوری می تواند به حل آن کمک کند. 

قالیباف با بیان اینکه هوش مصنوعی در کنار اشکالاتش فرصت‌های بزرگی را به همراه دارد، تصریح کرد: امروزه نگاه تهدید و فرصت غلط است. ما دیگر چیزی به نام تهدید نداریم و همه فرصت‌های با ریسک و بدون ریسک به شمار می رود؛ در واقع، جهش در "فرصت های با ریسک" اتفاق میفتد.

رییس مجلس تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه قطعا نگاه ویژه ای به عرصه دیجیتال و اقتصاد دیجیتال خواهیم داشت تا در پنج سال آینده اتفاقات مثبتی در این حوزه در کشور رقم خورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار