آخرین اخبار

30. آذر 1396 - 2:29   |   کد مطلب: 25354
استقلال در چارچوب دروازه، خط دفاع و خط میانی به ثبات نسبی رسیده و تنها مانده است ترمیم خط حمله تا شاید استقلال را در نیم فصل دوم تیمی امیدوار کننده تر ببینیم.

به گزارش آوای فامنین،استقلال در چارچوب دروازه، خط دفاع و خط میانی به ثبات نسبی رسیده و تنها مانده است ترمیم خط حمله تا شاید استقلال را در نیم فصل دوم تیمی امیدوار کننده تر ببینیم. شفر که از بدو ورود به استقلال کوشید ابتدا با تغییر نگرش بازیکنان و سپس تمرکز روی مسائل فنی استقلال بهتری را پدید آورد و در این راه نیز خط به خط جلو رفت حالا با اضافه شدن محسن کریمی و بهنام برزای که هر دو با فضای بازی در استقلال آشنایی کامل دارند، امیدوار است که در ساختن خط آتشی پرکارتر به توفیقاتی دست یابد. گرچه صحبت از جذب یک مهاجم خارجی هم به میان آمده اما مشخص نیست این مهاجم کیست و چه سبک و سیاقی دارد. حال با همین بازیکنان نیز استقلال در آستانه تغییراتی تازه قرار گرفته که باید انتظار کشید و نتیجه آن را دید...
نارضایتی وینفرید شفر از عملکرد حسن بیت سعید سرانجام باعث جدایی این بازیکن شد تا اولین جرقه‌های تغییر در ترکیب هجومی استقلال در نیم فصل دوم روشن شود و آبی ها به سمت تحولات تاکتیکی بروند. تردیدی نیست که منحنی نمودار تحولات سیر صعودی خواهد داشت و دیگر مهاجمان استقلال نیز در نیم فصل دوم آرام آرام از ترکیب دور خواهند شد. توقعی هم نیست که سجاد شهباززاده و علی قربانی جایی در ترکیب استقلال داشته باشند. حال شاید وضعیت جابر انصاری قدری متفاوت باشد و این بازیکن به دلیل عملکرد نسبتا بهتر همچنان یکی از گزینه های جدی حضور در ترکیب اصلی باشد. رویه حذف و اضافه‌ها از آن جهت ضرورت بیشتری می‌یابد که می‌بینیم محسن کریمی و بهنام برزای رسما با استقلال قرارداد منعقد کرده‌اند که وینفرید شفر لااقل در هفته های آغازین این دو بازیکن را توامان در ترکیب قرار خواهد داد تا شاید به آن اهدافی که در ذهن دارد برسد و استقلال را به تیمی قابل قبول بدل کند.
حضور برزای و کریمی دست کم استقلال را از نظر سرعت بازی در وضعیت مطلوبی قرار خواهد داد و چنانچه مهدی قائدی هم در ترکیب باشد، سرعت بازی استقلال به طرز شگفت انگیزی بالا خواهد رفت. در واقع آبی‌ها با این بازیکنان به سمت وسوی یک بازی متفاوت خواهند رفت و شاید از آن خصلت ذاتی که اصرار به ارسال از جناح راست بود قدری فاصله بگیرند و تاکتیک های متنوعی را در میدان بازی اجرا کنند. سبک بازی محسن کریمی و بهنام برزای به گونه‌ای است که وینفرید شفر می‌تواند روی تحولات تاکتیکی حساب کند. کریمی را پیش از مصدومیت بازیکنی سریع و پرانرژی دیده بودیم. عنصری که اگر عضلات خود را خوب آماده کند، استمرار بیشتری در ترکیب خواهد داشت. کریمی یک ویژگی هم دارد که شاید مشکل گلزنی استقلال را برطرف کند. او در زدن ضربات آخر نیز اغلب موفق است و از این قابلیت ذاتی بهره می برد که در صف گلزنان استقلال در نیم فصل دوم قرار بگیرد. بهنام برزای نیز اگر به اندازه کریمی تکنیکی نباشد اما از خصیصه سرعت بهره می‌برد. گرچه نباید فراموش کنیم که برزای در ذاتش مهاجمی گلزن است و اگر به خوبی تغذیه شود از این ویژگی بهره‌مند است که او نیز در صف گلزن های استقلال قرار بگیرد.

2-4-4 یا 1-3-2-4؟
بعد از اعمال تغییر در چینش بازیکنان احتمالا سرمربی استقلال به این سوال فکر خواهد کرد که تیمش را با چه روشی به میدان بفرستد؟ پاسخ دادن به این سوال زمانی ممکن می شود که بازیکنان در یکی از این دو سیستم عملکرد خوبی داشته باشند آنگاه شفر دوباره از روشی استفاده خواهد کرد که به اصطلاح جواب مثبت داده. شفر علاقه زیادی دارد که استقلال را با روش 2-4-4 به میدان بفرستد. او در بازی های اخیر غالبا تیمش را اینگونه آرایش کرده و نتایج نسبتا خوبی هم گرفته است اما تعدد بازیکنان سرعتی در نیم فصل دوم و لزوم حفظ بازیکنانی همچون ابراهیمی و نورافکن در ترکیب اصلی ممکن است استقلال را به سمت بازی با روش 1-3-2-4 ببرد. در این روش قطعا باید یک مهاجم نوک در ترکیب استقلال باشد. بازیکنی که از شم گلزنی بالایی برخوردار باشد. شاید برزای بتواند این مسوولیت را به شکل مطلوبی انجام دهد و شاید هم سرمربی استقلال دست بگذارد روی توانایی‌های جابر انصاری که تعداد گل‌های زده‌اش بیش از دیگر بازیکنان بوده. در این روش قدری هم علی قربانی شانس دارد اما عملکرد این بازیکن به شدت پرفراز و نشیب است و مهاجم با ثباتی محسوب نمی شود.

آخرین پروژه شفر
وینفرید شفر از زمانی که سکان هدایت استقلال را برعهده گرفته کوشیده پروژه ترمیم استقلال را خط به خط جلو ببرد. او در قدم اول مهدی رحمتی را که از دوران اوج فاصله گرفته بود به نیمکت ذخیره‌ها دوخت تا کار دست دروازه‌بان جوانی همچون سید حسین حسینی بیفتد. تصمیمی شجاعانه که علیرضا منصوریان با آن عقبه طولانی‌اش در استقلال هیچ گاه نتوانست انجام دهد و رحمتی را برای زمانی معین روی نیمکت بنشاند تا شاید استقلال صاحب دروازه بان با انگیزه‌تری شود. قدم بلند بعدی شفر در خط دفاع رخ داد. جایی که او تصمیم گرفت از روزبه چشمی و مجید حسینی به عنوان دو مدافع میانی خود بهره بگیرد. اما اوج ابتکارات شفر به نقطه‌ای مربوط می‌شود که از نورافکن در پست دفاع چپ استفاده کرد. شاید حضور مداوم میلاد زکی پور این ذهنیت را به وجود آورده بود که استقلال از این پس با همین بازیکن در میدان های لیگ دیده خواهد شد اما شفر به جهت استحکام بخشی بیشتر به خط دفاع از نور‌افکنی بهره گرفت که پیش‌ترها نیز در پست دفاع چپ بازی می‌کرد و علاوه بر آن عنصری سازنده تر محسوب می شود.
در خط میانی نیز شفر با بازی گرفتن توامان از فرشید اسماعیلی و سرور جباروف نشان داد که علاقه بسیاری به افزایش بار بازیسازی تیمش دارد. هرچند که این دو بازیکن در گلزنی هم موفقیت‌هایی داشتند و نشان دادند اگر در موقعیت قرار بگیرند می‌توانند ضربه زننده های خوبی در خط آتش استقلال باشند. حال شفر دست گذاشته روی ترمیم خط حمله که این پروژه با بازگشت کریمی و برزای می‌تواند با سرعت بیشتری انجام شود و این بازیکنان شفر را به سمت و سوی اهداف عالی اش سوق دهند. شفرتا به امروز در ترمیم خط دفاع و خط میانی موفق بوده و ساماندهی مطلوبی داشته و این امیدواری وجود دارد که در ساختن خط حمله‌ای گلزن‌تر نسبت به نیم فصل اول به توفیقاتی نایل شود.
انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار