آخرین اخبار

23. مهر 1396 - 13:37   |   کد مطلب: 24976
از ابتدای سال 96 مدیرعامل جدیدی برای مسکن مهر «دژچنار» در نظر گرفته شد تا با توجه به وضعیت نامعلوم این پروژه، آن را سر و سامان بدهد.

به نقل از ملایری‌ها؛ «مسکن مهر»؛ این واژه هرگاه در خلال اخبار و گزارش‌های نشریات و خبرگزاری‌ها درج می‌شود همواره مشکلات عدیده‌ای را در ذهن متبادر می‌کند که در ملایر هم این وضعیت مستثنی نیست.

از تجمع مقابل فرمانداری و دفتر نماینده‌های ملایر گرفته تا قول‌ها و وعده‌های مدیرعامل اسبق همه اخباری بود که از وضعیت مسکن مهر «دژچنار» ملایر دیده و شنیده شد که در نهایت وی با توجه به تخلفاتی که در پرونده داشت دستگیر و روانه زندان شده و اعضاء در بلاتکلیفی ماندند.

از ابتدای سال 96 مدیرعامل جدیدی برای مسکن مهر «دژچنار» در نظر گرفته شد تا با توجه به وضعیت نامعلوم این پروژه، آن را سر و سامان بدهد.

محمد سلیمی هیزجی از ابتدای سال مدیرعامل قانونی مسکن مهر «دژچنار» شده و با همراهی شرکت «آرشا استیل سهند» با مدیریت حسین اسماعیلی به عنوان پیمانکار پروژه اقدامات مؤثری تاکنون در این پروژه انجام داده‌اند.

برای بررسی آخرین وضعیت این پروژه خبرنگار ما به سراغ مدیر عامل جدید و همچنین پیمانکار پروژه مسکن مهر «دژچنار» رفته و با آن‌ها گفت‌وگویی داشته است که توجه شما را به این مصاحبه جلب می‌کنیم.

محمد سلیمی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در این پروژه اظهار داشت: وقتی اینجانب مسئولیت مدیرعاملی این شرکت را به عهده گرفتم تمام تلاشم افزایش سرعت ساخت و ساز در پروژه بوده است و با همکاری پیمانکار و آورده وی در این مدت قریب 5 میلیارد تومان برای پیشرفت پروژه هزینه شده است.

وی هدف اصلی و اولیه را جلب اعتماد از دست رفته اعضاء عنوان کرد و گفت: ما در اجرای این پروژه مشکلات زیادی را به همراه داشتیم که بیش از آنچه که فکر می‌کردیم کارمان را به تأخیر انداخت.

مدیر عامل مسکن مهر «دژچنار» بیان کرد: اولین مشکل اساسی در این مسیر اقدامات مدیر عامل سابق این پروژه بود که بدهکاری زیادی برجای گذاشته بود و آشکار شدن این مسائل به موازات اجرای کار برای ما مشکلاتی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت کارگران و طلبکاران زیادی از شرکت شکایت کردند و حساب‌های شرکت مسدود شد و تا الان هر چه شکایت شده بود حل شده است و کارگران و طلبکاران آنچه حقشان بوده است را پرداخت کرده‌ایم.

سلیمی گفت: ما در این مدت تمام تلاش خود را انجام داده و علی‌رغم مشکلات زیاد سعی بر پیشرفت هر چه بیشتر کارها داشتیم.

وی عدم واریز پول به حساب‌های شرکت را از دیگر مشکلات در مسیر اجرای پروژه بیان کرد و گفت: با توجه به شکایت‌های متعدد، حساب‌های شرکت توقیف بودند، بانک نمی‌توانست سهم خود را به حساب شرکت واریز کند و به همین دلیل بسیار اذیت شدیم که خوشبختانه با برنامه‌ریزی و مدیریت مسئولان بانک مسکن مشکل مذکور مرتفع شد.

مدیرعامل پروژه مسکن مهر دژچنار همچنین گفت: از ابتدای کار تاکنون ما با آورده نقدی پیمانکار کار را پیش برده‌ایم و اکنون از اعضاء و مسئولین خواستار همراهی بیشتر برای پیشبرد پروژه هستیم.

وی خطاب به اعضاء بیان کرد: اعضای محترم همانگونه که مستحضر هستید در گذشته شما پول پرداخت می‌کردید ولی کاری انجام نمی‌شد اما اکنون با یاری خدای متعال ما پروژه را پیش برده‌ایم و پیمانکار هزینه کرده است لذا از شما تقاضای پرداخت آورده نقدی خود را داریم تا قسمتی از طلب پیمانکار را پرداخت نماییم.

سلیمی تأکید کرد: اعضا باید این موضوع را قبول کنند و بدانند کارهای زیادی انجام شده و از آنان انتظار داریم که بدهی خود را پرداخت کنند چرا که پیمانکار تا حدی توانایی مالی دارد.

وی گفت: اگر اعضاء دیون خود را پرداخت کنند و بانک هم به تعهدات خود عمل کند ما توانایی این را داریم که اکیپ‌های کاری را زیاد کنیم و کار با سرعت بیشتری پیشرفت کند تا اعضاء بتوانند هر چه سریعتر واحدها را تحویل بگیرند.

مدیرعامل پروژه مسکن مهر دژچنار گفت: ما زمانی‌که پروژه را تحویل گرفتیم برای اجرای سریعتر پروژه و تحویل واحدها به اعضای فعال برنامه‌ریزی کرده و کل پروژه را به دو فاز تقسیم کردیم و تمرکز ساخت و ساز را در فاز یک قرار دادیم تا در تحویل واحدها به اعضاء فعال تسریع شود.

وی برخی ادعاهای واهی و چک‌هایی که توسط مدیر عامل قبلی صادر شده که هیچ ارتباطی با پروژه ندارند را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: مدیر عامل قبلا چک‌هایی صادر کرده که هیچ ارتباطی به پروژه ندارند و حتی افرادی ادعای مبالغ میلیاردی داشته درحالی‌که هیچ‌گونه مستندی برای ادعای خود نداشته و در اجرا نیز کاری برای پروژه انجام نداده‌اند.

سلیمی گفت: عمده انرژی ما صرف همین مسائل حاشیه‌ای شده و بیشتر کار ما در مسیر دادگاه و ادارات بوده است و چندماه نیز پیگیر کارهای فنی ازقبیل مشکلات مهندسین ناظر بودیم که خوشبختانه این موضوع به سرانجام رسید و توافقات لازم انجام گرفت.

وی از معدوم شدن تمامی اسناد مالی شرکت توسط مدیر عامل قبلی پرده برداشت و گفت: به نظر می‌رسد افرادی در زندان از مدیرعامل قبلی اسنادی گرفته‌اند تا جلوی فعالیت شرکت را بگیرند.

مدیرعامل پروژه مسکن مهر دژچنار نیاز به کمک و همراهی بیشتر مسئولین برای به پایان رساندن این پروژه را ضروری دانست و گفت: درمورد این مکان بیش از 1500 نفر درگیر و محق هستند که بیشتر این افراد از اقشار کم‌درآمد جامعه محسوب می‌شوند.

وی گفت: بانک تمام تلاش خود را کرده اما برخی آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها دستشان را بسته است و این امر مستلزم این است که مسئولین همراهی بیشتری برای اجرای این پروژه کنند ولی با توجه به سابقه بد این شرکت با مدیریت قبلی کمی احتیاط می‌کنند در حالیکه آن سابقه بد ارتباطی با ما نداشته و ناشی از اقدامات مدیرعامل قبلی بوده است.

وی گفت: ما کار را روشن و شفاف انجام می‌دهیم و هرکس بخواهد می‌تواند نظارت کند که ما برای پیشرفت هر چه بیشتر نیاز به همراهی ادارات داشته تا بتوانیم وام‌ها را از بانک دریافت کنیم.

سلیمی گفت: در گذشته این شرکت نقطه سیاهی وجود دارد اما باید ملاک وضعیت حال شرکت درنظر گرفته شود و آنچنان که ازسوی مسئولین ارشد کشور دستور تعیین تکلیف و اجرای کامل پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال صادرشده در استان و شهرستان نیز اینگونه باشد.

وی با تقدیر از اداره راه و شهرسازی برای کمک‌های فراوان در اجرای این پروژه بیان کرد: در این مدت این اداره همواره همراه ما بوده و بسیاری از مشکلات ما با کمک این اداره حل شده است که قدردان زحمات آقای مهندس صارمی هستیم.

مدیر عامل مسکن مهر دژچنار بیان کرد: این مشکل مردم است و باید حل شود و مسئولین ما را همراهی کنند.

وی همچنین با تقدیر از همراهی دکتر محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این نماینده محترم شهر همواره از پروژه حمایت نموده و به دنبال رفع مشکلات پروژه بوده است و همچنین یکی از اقدامات اساسی از ابتدای کار توجه به برگزاری مجامع عمومی و عادی شرکت بود که هفته قبل اولین مجمع برگزار شده و اعضای مجمع تصمیمات مهمی اتخاذ کردند که در پیشبرد اهداف شرکت مؤثر خواهد بود.

سلیمی افزود: شرکت از ابتدا تا هنگامی که به ما تحویل داده شد یک بار مجامع عمومی و عادی را به صورت رسمی برگزار نکرده‌اند و همه فرمالیته بوده اما ما از ابتدا روی تشکیل مجامع اصرار داشته و چندین بار آگهی کرده‌ایم تا هیئت مدیره قانونی انتخاب شود و شرکت تعاونی نظارت و بازرس داشته باشند تا کار به صورت قانونی پیش رود.

وی گفت: این پروژه را به صورت پیمانی به پیمانکار داده‌ایم و وی تا کنون حدود 5 میلیارد تومان هزینه کرده‌است که کار 56 درصد پیشرفت داشته و توانسته‌ایم انتظار مسئولین را برآورده کنیم.

حسین اسماعیلی پیمانکار پروژه نیز بیان کرد: زمانی که کار را تحویل گرفتیم 25 بلوک فاز یک در مرحله فونداسیون بود، 7 بلوک در مرحله اسکلت و 8 بلوک هم در مرحله شروع سفت‌کاری بوده است.

وی گفت: در ابتدای سال که آقای سلیمی مدیر عامل قانونی این پروژه شدند پیشرفت کار 19 درصد بود که تا امروز پروژه نزدیک به 56 درصد پیش رفته است.

وی افزود: بیشتر کار در فاز یک اجرا شده و نزدیک به 1000 تن آهن استفاده کرده‌ایم و حدود 40 بلوک اسکلت کامل شده است.

پیمانکار پروژه مسکن مهر دژچنار افزود: 60 واحد نیز در حال دیوارچینی بوده و به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

وی گفت: فاز یک این پروژه 40 بلوک 6 واحدی است که تا پایان سال اگر شرایط جوی اجازه دهد و سرما شدید نشود ما پیشرفت کار را به بالای 90 درصد می‌رسانیم.

اسماعیلی با اشاره به مهمترین مزیت‌های این پروژه بیان کرد: این پروژه یکی از منحصر به فردترین پروژه‌های مسکن مهر در ملایر است.

وی اضافه کرد: کل واحدها از دو طرف نور دارد که هم شامل سالن و هم شامل اتاق خواب می‌شود و کمتر واحد مسکن مهری با این شرایط پیدا می‌شود.

پیمانکار پروژه مسکن مهر دژچنار گفت: تراکم جمعیت در بلوک‌ها را نداشته چرا که هر بلوک شش واحد است.

وی وجود پارکینگ و انباری مستقل را از دیگر ویژگی‌های واحدهای این پروژه بیان کرد.

اسماعیلی تلاش برای افزایش وام‌های این پروژه را یکی دیگر از اقدامات عنوان کرد و گفت: وام مسکن مهر این پروژه با سود چهار درصد است که با پیگیری‌های انجام شده به دنبال افزایش 10 میلیونی وام‌ها و رساندن آن به مبلغ 40 میلیون تومان هستیم که در همین زمینه از طرف استان موافقت شده و منتظر تایید مقامات بالاتر هستیم.

وی تاکید کرد: اگر با وام 40 میلیونی موافقت شود هر یک از اعضای این پروژه می‌توانند با آورده حدود 15 تا 17 میلیون تومان واحدها را تحویل بگیرند.

اسماعیلی گفت: اجرای پروژه از مبالغی که بانک پرداخت کرده هم جلوتر است، بانک باید سه میلیارد تومان پول دهد اما با توجه به سوابق قبلی شرکت کمی احتیاط می‌کنند.

وی تأکید کرد: نباید مشکلات قبل را به کار الان تعمیم دهیم و ما الان نیاز به همکاری مجدانه راه و شهرسازی استان و مسئولین محترم شهرستان را داریم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملایر گفت: با پیگیری ها و انجام اقدامات موثر فاز یک مجموعه مسکن مهر «دژچنار» در اوایل سال 97 تحویل متقاضیان می شود.

علیرضا صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای این پروژه اظهار داشت: کار این پروژه به دلیل اینکه مدیرعامل سابق این شرکت با توجه به مشکلات مالی متخلف شناخته شد و کار وی در شعبه 4 بازرسی در حال رسیدگی است متوقف شده بود و شرکت اجازه کار نداشت.

وی افزود: برای اینکه مردم و متقاضیان این پروژه بیش از این متضرر نشوند، هیئت مدیره قبلی تشکیل جلسه داده و   آقای سلیمی را به عنوان مدیر عامل جدید انتخاب کردند.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه «دژچنار» 432 واحدی است و به دلیل نداشتن متقاضی به دو فاز  تبدیل شد.

وی گفت: 200 واحد این پروژه دارای متقاضی بوده و به همین دلیل قرار بر این شد که این بخش در فاز یک اجرا شده و هر چه زودتر تحویل متقاضیان شود و مابقی پس از تعیین تکلیف متقاضیان ساخته می‌شود.

صارمی از تکمیل فاز یک مسکن مهر دژچنار تا اوایل سال آینده خبر داد و بیان کرد: پس از تغییر مدیر عامل مشکلات درون تعاونی و چک‌های صادره ازسوی مدیر عامل سابق یکی از مشکلات اساسی این پروژه بود.

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار