آخرین اخبار

24. مهر 1403 - 8:54   |   کد مطلب: 28940
رئیس اداره دامپزشکی فامنین خبر داد:
اجرای یازدهمین مرحله واکسیناسیون طیور در فامنین
رئیس اداره دامپزشکی فامنین گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی در شهرستان از دامداران در جهت بهبود سلامت طیور همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» بهروز شیرزادی ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از اجرای یازدهمین مرحله واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و کنترل بیماری در واحدهای صنعتی و روستایی و همچنین در جهت حفظ سرمایه‌های روستایی، ملی و تامین امنیت غذایی شهروندان، این طرح در روستاهای بخش مرکزی و پیشخور شهرستان آغاز شده است.

بهروز شیرزادی با بیان اینکه این طرح بصورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی روستاهای تحت پوشش با هماهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی روستا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا یک اکیپ دونفره با هماهنگی دهیاران و شوراها در روستاها مستقر می‌شوند تا طیور بومی که در منازل نگهداری می‌گردد، بصورت رایگان واکسینه شوند.

 وی با تاکید بر اینکه کلیه طیور روستایی موجود در شهرستان واکسینه خواهند شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در این طرح حدود ۴۰ هزار قطعه طیور با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت بصورت آشامیدنی در مدت یک ماه تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

شیرزادی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، بالا بردن سطح ایمنی طیور روستایی در مقابله با بیماری نیوکاسل و جلوگیری از انتقال ویروس این بیماری از طیور روستایی به واحدهای صنعتی طیور، خواهد بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین از روستاییان خواست که در طول اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح به صورت کامل اجرا شود.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار