آخرین اخبار

22. مهر 1403 - 13:53   |   کد مطلب: 28936
دومین جلسه شورای زکات شهرستان فامنین در با حضور مسئولان و اعضای شورای زکات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» دومین جلسه شورای زکات شهرستان فامنین در سال 1403 ، با حضور امام جمعه شهرستان، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، بخشداران، رئیس کمیته امداد، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از سایر مسئولین در ساختمان جدید فرمانداری شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورای زکات شهرستان اظهار داشت: مسئله زکات در کلام الله مجید بسیار سفارش شده است و یکی از کارهای ما مسئولان پیگیری امورات زکات و در کنار آن پرداختن به مسئله نماز است.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: کسی که قصد و قرب زکات می‌کند از باب زکات مبلغی را پرداخت می‌کند باید در بحث محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی به مردم نیازمند مصرف شود.

 

وی ادامه داد: با تشکیل شورای زکات در هر روستا از اعضای شورای روستا، دهیار، هئیت امنا مساجد، فرمانده پیگاه بسیج و حتی هیئت اندیشه ورز باعث می‌شود تا شورای زکات شهرستان نیز فعال‌تر شود. اگر در روستاها مسائل خاص و مشکلاتی وجود داشته باشد، با همکاری شورای زکات آن روستا قابل دسترس‌ترخواهد بود.

 

امام جمعه شهرستان با تاکید بر ارتباط گیری اعضای شورای زکات شهرستان با روستاها ومعرفی یک نفر به عنوان دبیر شورای زکات آن روستا منجرب به کار با پایه و اساس می‌گردد و حتی در تبیین پرداخت زکات و هویت بخشی قدم بزرگی درشناسایی و حل مشکلات شهرستان برداشته می‌شود.

 

وی با اشاره به کار میدانی در سطح شهرستان عنوان کرد: شفاف سازی هزینه کرد با استفاده از اعضای شورای زکات صورت بگیرد، مانند خدمات دهی بنیاد علوی اگر کاری انجام می‌دهد با کمک شورای زکات روستا‌ها باشد و مطرح گردد.

 

جمع آوری 63 درصد از ابلاغی زکات استان

در این جلسه علی جعفری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بحث جمع آوری زکات در شهرستان بیان داشت: از تعداد 63 روستای شهرستان 45 روستا مشمول پرداخت زکات بوده که 40 روستا طبق آمار موجود زکات روستا را پرداخت کرده اند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان با بیان اینکه از 25 نفر مبلغ زکات شهرستان در حال فعالیت و جمع آوری هستند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از یک میلیارد ریال در حدود 63 درصد از ابلاغی زکات استان جمع آوری شده و 37 درصد باقیمانده نیز در حال جمع آوری می‌باشد. و این مبلغ نسبت به سال گذشته 78 درصد افزایش داشته است.

 

وی ادامه داد: از مبلغ زکات جمع آوری شده در شهرستان تا به امروز حدود 9 میلیارد ریال در سطح روستاهای شهرستان برای محرومیت ‌زدایی هزینه شده و به محض تکمیل وجه زکات شهرستان خدمت‌رسانی به روستاهای محروم ادامه خواهد داشت.

 

جعفری با قدردانی از زحمات و پیگیری فرماندار شهرستان در خصوص تعیین بودجه 9 میلیارد ریالی از طرف کمیته برنامه‌ریزی و بودجه استان بیان داشت:درطی جلسات آتی در بحث شورای زکات شهرستان طرح تشویقی مطرح شده که هر چقدر مردم هر روستا به شورای زکات شهرستان کمک کنند دولت هم علاوه بر آن، درصدی نیز به عنوان طرح تشویقی کمک حال آن روستا خواهد بود.

 

در استان 64.5 درصد مبلغ پول گندم کاران پرداخت گردیده است

 

در این جلسه نیز منصور خزایی با ارائه آمار از برداشت محصول گندم و جو در شهرستان خاطرنشان کرد: مقدار ۶۰ هزار تن گندم، ۲۵ هزار تن جو امسال در سطح شهرستان تولید و برداشت شده است.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فامنین عنوان کرد: از 60 هزار تن گندم تولیدی در شهرستان 30 هزار تن تحویل تعاون روستایی‌های شهرستان گشته و ارزش گندم تحویلی بیش از 450 میلیارد ریال خواهد بود که این رقم برای جمع آوری زکات و شورای زکات شهرستان قابل توجه می‌باشد.

 

وی بااشاره به سطح زمین‌های زیر کشت در شهرستان یادآور شد: حدود ۷۰ درصد زمین‌های زیر کشت کمتر از۱۰ هکتار هستند، از تعداد کل کشاورزان در شهرستان۹۰ نفر بالای ۲۰ هکتار سطح زیر کشت دارند.

 

در پایان این جلسه شرکت‌کنندگان و اعضای شورای زکات شهرستان با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات این جلسه را خاتمه دادند.

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار