آخرین اخبار

8. مهر 1403 - 10:05   |   کد مطلب: 28899
نصف جهان بار دیگر داغدار فرمانده ای دلیر است؛ او که نامش از عمق خاکریزهای نفس گیر جبهه تا آنسوی مرزهای ایستادگی می درخشد؛ مردی از تبار سلیمانی ها و زاهدی ها که همچون رفقای خود غریبانه به سوی معبود شتافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا، صبح امروز در میان دلهره و اضطراب سرانجام خبر شهادت سردار عباس نیلفروشان در کنار سید حسن نصرالله فرمانده حزب الله لبنان در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت تایید شد.

شهید نیلفروشان متولد سال ۱۳۴۵ در اصفهان؛ در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب ایران رفت و در طول هشت سال دفاع مقدس در لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر هشت زرهی نجف اشرف در مسوولیت های مختلف نقش ایفا کرده است.

فیلم زیر گفت و گوی کوتاهی با شهید نیلفروشان در دوران دفاع مقدس را نشان می دهد، سالهایی که برای دفاع از وطن رزم جامه بر تن داشت و خلوص و شجاعت از چهره اش می بارید.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین(ع)، معاون اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان تصدی سرتیپ شهید محمدرضا زاهدی از جمله مهمترین سوابق نظامی سردار نیلفروشان است.

این سردار دلیر همچنین سابقه حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود دارد و از پیشگامان محور مقاومت بود که در هماهنگی نیروهای مقاومت برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی نقش محوری داشت.

نیلفروشان بدلیل حمایت مستمر از حقوق مردم فلسطین، گنجینه تجارب ارزشمندش در میدان داری عملیات مختلف و برنامه ریزی های دیپلماتیک به عنوان شخصیت نظامی کلیدی محور مقاومت شناخته شده بود.

 

شهید نیلفروشان با مدرک دکترای مدیریت استراتژیک دانشیار، عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین(ع) نیز بود.

از سرتیپ پاسدار نیلفروشان آثار نویسندگی با عنوان بالامبو (درباره بمباران شیمیایی حلبچه و عملیات والفجر ۱۰)، دکترین جنگ های نوظهور، دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره) به یادگار مانده است.

سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه، در حمله اسرائیل به بیروت در کنار شهید سید حسن‌ نصرالله به شهادت رسید.

عروج سرافرازانه سرداران دیار اصفهان پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است. دوشنبه ۱۳ فروردین سال گذشته بود که سردار محمدرضا زاهدی و همرزمان او در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.
در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.
سیدحسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

 

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار