آخرین اخبار

7. مهر 1403 - 10:20   |   کد مطلب: 28891
پیکر مطهرش پس از سال‌ها همچنان سالم ماند؛
ستاره درخشان آسمان فاو
شهید محمد عزیزی نوجوان ۱۷ ساله از شهر فامنین بود که در منطقه عملیاتی فاو به‌ درجه رفیع شهادت نائل شد.

برادر شهید محمد عزیزی اهل شهر فامنین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» ضمن گرامیداشت مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: در بازسازی مزار شهدای شهر فامنین در چند سال اخیر اتفاق افتاد.

 

قسمتی از مراز این شهید با برخورد تیغه گریدر فرو ریخت، به قول پیمانکار حاضر این پروژه در بازسازی مزار شهدای این شهر با تعدادی از کارگران گردهم آمده و مشاهده می‌کنند که هنوز پیکر این شهید تازه و سالم است و بدون اینکه قضیه لو برود مزار وی را مرمّت و بازسازی می‌کنند.

 

برادر شهید عزیزی اظهار کرد: شهید محمد عزیزی دهم خردادماه ۱۳۴۸ در شهر فامنین دیده به دنیا گشود و در یک خانواده مذهبی و قرآنی بزرگ و مشغول تحصیل شد.

 

وی گفت: محمد به فعالیت‌ در مسجد محل علاقه نشان می‌داد طوری که زودتر از همه برای کمک در مسجد حاضر می‌شد تا در جمع آوری کمک‌های مردمی برای جبهه یاری رساند.

 

خاطره‌ای که از وی در ذهن دارم این بود که بعد از درس و کلاس به کارگری می‌‌رفت تا با پول و دستمزدش به افراد کم برخوردار کمک کند آخرین بار قبل از رفتن به جبهه با جمع آوری دستمزدش یک وانت خربزه خریده بود و آنرا در بین همسایگان و فامیل پخش کرد.

 

مهدی عزیزی ادامه داد: در وصیت‌نامه وی برای پدرو مادرم نوشته شده بود که اگر من شهید شدم مبادا ناراحت باشید چرا که پیش خدای خود رفته‌ام و شما هم فرزندی را در راه اسلام فدا کرده‌اید و برای من از فامیل و دوستان حلالیت بطلبید و برای پیروزی رزمندگان در مقابل دشمنان بسیاردعا کنید.

 

وی با اشاره به قسمتی از متن وصیت‌نامه شهید که تاکید داشته اینکه به فرمایشات امام امت گوش فرا دهید افزود: راه شهیدان را ادامه دهید و برای سر بلندی و عزت کشور در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کنید و ای ملت غیور و مبارز از مرز و خاک ایران دفاع کنید تا به دست دشمنان ویرانه و به خاک و خون کشیده نشود.

 

شهید عزیزی در جهت فراگیری آموزش نظامی و جبهه به پادگان قدس در همدان رفت و بعد از آن دوره به جبهه‌ها اعزام شد.

 

پس از سه مرحله اعزام و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل محمد عزیزی در تاریخ دهم اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه فاو در عملیات والفجر ۸ و در سن ۱۷ سالگی به‌درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

شهید محمد عزیزی در زمان شهادت مجرد بوده و از ناحیه سر با اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار